• 82sjo

Möss/råttor inomhus

Två dagar irad har en äcklig liten mus kommit fram på golvet. Han är inte det minsta rädd, verkar som det är en tammus som nån släppt ut. Han kommer fram och tittar på oss. Kan tom stampa i golevt utan att han sticker. Är så äckligt!!!
    Nån som har nåt tips på hur man får bort den? Han har nämligen överlistan råttfällan på nåt sätt. Tar godbiten utan att fastna.
    Vet att man inte kan bli av med möss/råttor helt på landet men nåt tips måste väl nån ha. Tycker det är jätte äckligt!

• Svar på tråden Möss/råttor inomhus
  • sagogryn

Det finns fällor där mössen går in och blir kvar. Sen kan man avliva den, gör man inte det kommer den in igen. Känner du någon som har katt kanske du kan låna den? Eller försöka se vart den kommer in och täppa till där.Lycka till!

• Asrta1

Jag bor på landet och vi har också många kompisar inomhus, tyvärr. Mössen är listiga djur och vi har också börjat tröttna på alla tomma fällor. Vi har börjat tejpa fast osten och det har gjort nytta, tagit en massa möss nu dom sista dagarna.

Testa tejpen!

Vi köpte en elektrisk musskrämmare och den var inte bra, vi fick fler istället för mindre så köp ingen sådan, pengarna i sjön.

• nikon

Varför inte skaffa en katt? Min ena katt älskar att fånga möss men han kan inte hjälpa till nu då hans mun läker efter att han på något sätt blev av med tre av fyra hörntänder. Du kanske kan låna någons katt?

Försök leta upp varifrån den kommer in och täpp igen hålet efteråt.

• 82sjo

Kan tyvärr inte ha katt då dottern är allergisk.
    Har varit och köpt godisgift nu så jag hoppas det ska funka.

• CassieBenis

Vi testade att köpa gift.. men det fungerade inte.. så musfällor är det bästa!!

• Jillisen

synd... för katter e väldigt effektiva.

• majzzan

Jag hade möss i bilen.... av alla ställen... 3 nätter i rad fångade fällan en... fy bubblan vad äckligt... å massa mus skit lämnar dom efter sig.... inne ska vi inte tala om .. det prasslar i väggarna... (bor på en gård).. har katter men dom skräms inte av dom... å katterna tar inte mössen heller... vi har lagt ut mössgodis-gift... men så börjar det lukta fabian efter ett par dar... när dom dör inne i väggarna/under diskbänken.... BLÄÄÄÄ..

Svar på tråden Möss/råttor inomhus