• Sunshine85

När börjader era bebis krypa samt gå?:)

Ja hur många månader var era små när dom börja krypa ta sig framåt? och när börja dom gå själv?

• Svar på tråden När börjader era bebis krypa samt gå?:)
  • CeeJay

Min äldsta dotter började åka på rumpan när hon var ca 1 år, krypa gjorde hon senare, runt 14 månader och gick stadigt när hon var 18 månader.

Yngsta dottern började krypa när hon var 8 månader och gick när hon var 11 månader.

• MrsQuitaz

Min äldsta började krypa när han var 9 månader och gick när han var 11.

Min yngsta (nu 9 månader) började krypa när han var 5,5 månad och har tagit några steg utan stöd, annar går han längst soffan och mellan olika möbler.

• Mirilla

Min dotter började krypa när hon var runt 10-11 mån samt gå när hon var drygt 17 månader.

• MammaTove

Sonen kröp vid 7 månader, gick stadigt och helt på egen hand då han var 10 månader..

• Amirsmamma

Sonen är 8 månader och har i ca en vecka tagit sina krypsteg. Han har inte riktigt fått till det riktigt än med händerna utan slänger sig fram, men det går. Han håller på för fullt och lär sig :). Gå kan han inte än :p

• Sunshine85

mm längtar tills min lla börjar krypa eller hasa sig framåt . För nu om han ligger på golvet och ser något framför sig som han vill ha å inte kan ta sig dit blir han arg :b men han rullar runt en hel del på golvet och kan svänga runt så att säga. alltså om han ligger åt ett håll så kan han vridarunt sig åt andra hållet. Behöver man göra något för att dom ska lära sig krypa ? asom at hela tiden ha något utom räckhåll för dom eller nåt ?

• Tant Green

Hon hasade på rumpan vid 10 månader, kröp vid 11 månader och gick vid 14 månader. Hon ålade aldrig (inte innan hon lärde sig gå åtminstone). Jag försökte locka med lite sånt där roligt utom räckhåll, men det hjälpte aldrig Hon blev bara  ännu surare för att hon inte lyckades ta sig upp i kryställning från sittande

• Indigogirl

vår son kröp när han var 7 månader och gick vid 10 månader

• nea82

Min son kröp när han var runt 6,5 månad och gick utan stöd när han var 8 månader och 3 veckor..

Svar på tråden När börjader era bebis krypa samt gå?:)