va ska jag ta mig till- framfall
ja som sagt jag är 25 år o har framfall. fick barn för snart 8 månader han va stor 5kg när han föddes o förlossningen va inte den perfekta.
ja mår så dåligt ,jag har i 8 månader snart gått runt o kissa på mig, jag kan nu till o med känna min livmodertapp direkt i slidöppningen o jag får ont direkt när man rör slidan.
va på gyn o de gav mig en prolapsring som ska hålla upp livmorden men jag kan inte ha den de gör allt för ont.
läkaren sa att jag är för ung för att opereras o att de inte görs om jag vill ha mer barn. hur j**** irroniskt...
jag kan inte ens ha sex. hur i h****** ska jag kunna bli gravid.
nu har jag mens o jag kan säga att jag har en sån smärta att jag inte klarar av att böja mig för att lyfta upp min son. vist jag ska helst inte ens lyfta honom( för man ska inte lyfta tungt om man har framfall )men va ska jag göra?? låta honom skrika o gråta dag o natt??? *(han väger över 10kg idag) vet att jag gör för tunga saker o de förvärrar framfallet men jag måste, pappan till sonon pluggar utomlands o e inte hemma mer än vid loven så jag e ensam under tiden.
om jag inte vill ha mer barn så sa han att jag skulle vänta tills sonen är runt 2 år innan man kan diskutera operation. men att jag inte ens skulle tänka på de för väldigt få får denna operationen vid de framfallet jag har o abolut inte vid min ålder..
jag vill ha tillbaka mitt underliv jag vill inte känna mig som en gammal tant i 60-80 års åldern jag vill känna igen mig där ner inte känna mig som ett stort hål med livmodern tittande ut ur mig.
knipövningar hjälper inte... min kropp e helt förstörd..
jag vill veta om någon här har fått opereras tidigt efter förlossning o i ung ålder???
jag vill helst bara skriva av mig mer jag e jätte tacksam om någon har tips på va jag ska göra.