• scrapparlotta

Ice age spelet till nintendo...hjälp!!!

Min dotter fick ice age spelet till sitt nintendo i julklapp igår....men varken hon eller jag kommer längre än där buck kommer till dinosarien....Där ska man tydligen kasta in stinkbomber eller nåt i hans mun. Men oj vad vi har försökt, men klarar inte av det. Hur gör man??? Och sen står det att det ska finnas med minispel, och att man ska kunna spela sid....men vi har bara kunnat spela Buck och bara ett spel. Är det sånt man kommer att kunna framöver sen?

Vore väldigt tacksam om nån ville svara, nån har väl detta spel hemma....

• Svar på tråden Ice age spelet till nintendo...hjälp!!!
  • scrapparlotta

Ingen här som har barn som har detta spel???

Eller vet nån var jag kan hitta info om detta? Jag har försökt söka på nätet, och visst hittar jag lite om spelet men inte hur jag kommer förbi dinosarien.

• scrapparlotta
    SilverEmma skrev 2010-12-26 11:48:54 följande:
    Vad är det för slags Nintendo?
    nintendo ds, kanske jag har glömt att skriva ja.hehee
  • SilverEmma

Ska kika runt lite! Har själv ett ds men inte det spelet. Men har säkert någon i släkten som har det!

• scrapparlotta
    SilverEmma skrev 2010-12-26 13:44:36 följande:
    Heter det ice age 3 eller bara ice age? Har ute koll på hur många det finns!
    Det är 3:an.....vad gulligt av dig. Jag har suttit med det jättelänge, men kan verkligen inte komma förbi den där dinosarien...och man ska tydligen kasta stinkbomber i hans mun...men OJ vad jag har provat att göra det, men jag har inte lyckats. Det står även att man ska ta den vassa fina tanden....men den hittar jag inte ens....Men som sagt, det går säkert att sälja på Tradera så köper jag ett nytt spel till min dotter.
  • Tyson04
    Glad  ha ha skrattade gott när jag hittade den här tråden. Jag var nämligen i precis samma situation!!  Min son var grymt frustrerad över att inte klara av den stora ödlan "Rudi" så tidigt i spelet. Jag höll på i en timme utan att lyckas jag heller...
    Gick ut på nätet för att få hjälp. Hittade en del tips o trix på nätet men inget om just vårt problem. Fortsatte o spela lite och lyckades till slut komma på hur man gör!
    Först ska du skaffa stinkbomberna (nedanför klippan). Gå nära stinkblomman, hoppa med B och tryck på Y innan du landar och du får 3st stinkbomber (går att få max 10st).
    Upp på klippan igen. Hoppa upp på huvudet på "Rudi" när han står och "vilar". Hoppa med B och tryck på Y innan du landar. "Rudi" blir då lite knockad. Nu måste du snabbt hoppa tillbaks upp på klippan (via "trappstegen") springa fram till kanten uppe på klippan och trycka på B för att kasta in en stinkbomb i munnen på "Rudi". Gör samma sak en gång till och du har vunnit!
    Lycka till!!
  • scrapparlotta
    Tyson04 skrev 2011-01-14 20:49:28 följande:
    Glad  ha ha skrattade gott när jag hittade den här tråden. Jag var nämligen i precis samma situation!!  Min son var grymt frustrerad över att inte klara av den stora ödlan "Rudi" så tidigt i spelet. Jag höll på i en timme utan att lyckas jag heller...
    Gick ut på nätet för att få hjälp. Hittade en del tips o trix på nätet men inget om just vårt problem. Fortsatte o spela lite och lyckades till slut komma på hur man gör!
    Först ska du skaffa stinkbomberna (nedanför klippan). Gå nära stinkblomman, hoppa med B och tryck på Y innan du landar och du får 3st stinkbomber (går att få max 10st).
    Upp på klippan igen. Hoppa upp på huvudet på "Rudi" när han står och "vilar". Hoppa med B och tryck på Y innan du landar. "Rudi" blir då lite knockad. Nu måste du snabbt hoppa tillbaks upp på klippan (via "trappstegen") springa fram till kanten uppe på klippan och trycka på B för att kasta in en stinkbomb i munnen på "Rudi". Gör samma sak en gång till och du har vunnit!
    Lycka till!!
    Åh tusen tack! Så det är fler än vi som haft problem då. Jag har faktiskt haft planer på att sälja det, men då ska jag prova detta imorgon. Tack
  • Jessa med 3

Puh! Tack för den här tråden - nu är familjefriden räddad!

Svar på tråden Ice age spelet till nintendo...hjälp!!!