• Jennaaa

Sover barnet bättre på en madrass för 800 istället för 300?

Hej allihopa ni som har köpt spjälsäng och tillbehör till era bebisar!

Jag har en fråga ang. Ikeas sängar/madrasser.
    Finns madrasser i en rad olika prisklasser, allt ifrån 89kr- 799kr
    Vilken är bäst?

Sover barnet bättre på en madrass för 800 eller lika bra på en för 300?
    Vilken ska man välja?

MVH Jennifer

• Svar på tråden Sover barnet bättre på en madrass för 800 istället för 300?
  • lindaha

Det är klart att en madrass är bättre ju dyrare den är, eller iallafall nästan alltid.
    En budget madrass är helt enkelt tunnt och enkel. 

• Jennaaa

Så man borde alltså köpa den madrassen för 800?

• MassiiMotoo

det beror på hur madrassen ser ut. Vi köpte en 80x200 madras till sonen när han fick egen säng, den kostade 499 tror jag och den funkar utmärkt. Den har han med en bäddmadrass.

Beror på hur den är helt enkelt. FInns billiga, sköna och bra madrasser  som funkar ändå

• lindaha
    Jennaaa skrev 2010-12-25 15:48:25 följande:
    Så man borde alltså köpa den madrassen för 800?
    Det beror ju på hur mycket du vill lägga ut på just madrass...
    Jag skulle inte ha köpt den billigaste utan kollat på någon i medelklass.
    En bebis är inte tung så de behöver inte heller den absolut bästa madrassen.

Fast jag skulle ha köpt en komplett spjälsäng med madrass och allt annat för mindre pengar än bara en ny madrass kostar ;) 
  • Jennaaa

Jag hade tänkt å köpa en spjälsäng på Ikea, samtidigt då passa på å köpa skydd och madrass.
    men jag funderade bara på vilken man ska ta?..

Såklart man kanske inte väljer en "skumgummimadrass" för 89kronor,
    men den madrassen för 300 eller 400 kanske räcker till ett nyfött barn..

lindaha: Blocket ? :D

• Tildas52
    Jennaaa skrev 2010-12-25 15:59:44 följande:
    Jag hade tänkt å köpa en spjälsäng på Ikea, samtidigt då passa på å köpa skydd och madrass.

ja det räcker att köpa en madrass för 300 dom är inte så tunga så dom kan ha en tunnare också
  • frk Carlsson

eeeeehhhhh jag köpte vår spjälsängsmadrass av en kompis. hennes två barn har haft den och nu är vårt tredje barn inne på den. det är den för typ 300 kr från IKEA. funkar svinbra fortfarande och inget barn har ännu dött av PSD heller som vissa rykten här på FL gör gällande avs gamla madrasser

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • Jennaaa

Tack Tidas52! Ville bara kolla om någon tänkte som mig, eller om jag var helt ute och cyklade. Glad

frk carlsson: Kalasbra! har inte läst något om psd om man använder #gamla" madrasser, låter korkat.
    Men tack för ditt svar! Och jag menar om 4 barn har sovit på den "billigare"  Flörtmagdrassen från ikea så lär nog min också kunna göra det ! Skrattande

• bizzziie

Jag har den billiga (300 ca) till min bebis nu. Storebror hade den med när han var bebis. När han blev lite större (närmare året) la jag i en likadan till så att det blev tjockare och det gick jättebra. Kommer att göra så till lillebror med..

• Jennaaa
    bizzziie skrev 2010-12-25 16:29:23 följande:
    Jag har den billiga (300 ca) till min bebis nu. Storebror hade den med när han var bebis. När han blev lite större (närmare året) la jag i en likadan till så att det blev tjockare och det gick jättebra. Kommer att göra så till lillebror med..
    Kalas!
  • lindaha
    Jennaaa skrev 2010-12-25 15:59:44 följande:

Ja jag köpte min spjälsäng på blocket, komplett med madrass, spjälsäng, sängkläder och allt sånt när vi fick första dottern. Sängen var knappt använd för att de samsovit med bebisen och de var den dyraste madrassen, men de sålde allting för mindre än vad madrassen kostat ;)

Blocket är grymt när de kommer till bebisgrejer.

Men om man inte vill köpa begagnat så skulle jag ha satsat på en madrass med medelpris. 
Svar på tråden Sover barnet bättre på en madrass för 800 istället för 300?