• L E A

Bränt min hand - stora blåsor nu!

Ja, klantiga jag. Skulle ta ut en skål från micron och skålen klistrade sig fast i min hand, brände alla mina fingrar och idag har jag stora blåsor. Ska jag spräcka dom?! Fy så ont jag haft. Var i omgångar o hämtade snö i en bunke som jag sen tryckte ner handen i. Så fick jag sitta...

• Svar på tråden Bränt min hand - stora blåsor nu!
  • MammaTove

Spräck dem absolut inte - då kan de bli infekterade!!
    Sök vård för dem istället...

• Philippa

Spräck dom INTE..... den vätska som är i är skyddande, du bör söka upp vården istället!

• The Hermit

Nej man skall nog inte spräcka dem. De brukar pysa ihop och skinnet blir kvar som ett skydd på handen.
    Det blir ganska bra bara på några dagar men du får väl vara lite försiktig med handen i början. 

The only person you can change now or ever is yourself.
  • Saaaraa

Spräck de inte! Det är då det kan bli infekterat. Har själv en brännblåsa på ena fingret...Den började som en liten blåsa, men när den sprack så har det blivit illa. Nu är det ett jättedjupt sår och infektion. Det skadade partiet har väl tredubblats också...

Förut brände jag halva handen i olja och fick blåsor överallt, men det lägger sig efter några dagar om man inte rör, men visst gör det ont. Du kan söka vård om du känner att du behöver lindra det onda.

• L E A

Tack! Ska inte spräcka dom. Vård vet jag inte om jag behöver just nu då jag inte har ont i dom...Bara lite svårt att ta i saker...

• L E A

hjälp! Nu gör blåsorna ont som f a n. Ska jag punktera dom?! Har en känsla av att det kommer bli bättre då Det pulserar som bara den mest i fingertopparna där dom största blåsorna sitter

• Anonym

nej du ska inte spräcka dom, ha en kall handduk runt om handen och gå till en läkare.

• Anonym

åh gud detta fick mig att tänka tillbaka på då jag satte mig i bara trosor på en glödlampa!
    höll på att måla hallen  i bara trosor och hade en lampa utan skärm stådende på golvet
    (är VÄLDIGT glad att jag inte brände f*ttan!)
    snacka om att det gjorde ont!!
    fick gå och lägga om det i 3 veckor varje dag hos distriktssköterskan,som först skrattade,men då blev jag förbannad och sa:
    inget att skratta åt! kan hända den bäste,och jag är glad att jag inte had byxor på för de hade nog smält och gjort det ÄNNU värre!
    ja,det finns en bild på spektaklet!!! men den läger jag INTE ut här...

• Anonym (doktor natur)

Hej.
    Använd Baby olja i massor varje dag flera gånger handen ska vara blöt.
    Sen Alovera Gel.
    Har du inte alovera Gel hemma o har alovera blomor i stället så ta ett blad knäck det på mitten o smeta in blåsorna med alovera juicen. ( Kan köpas på närmast natur Apotek eller ica maxi.

Följer du dessa råd som kommer handen obli som ny.

Lycka till min vän.

Svar på tråden Bränt min hand - stora blåsor nu!