• Anonym (kåtlös)

Hur FAAAN ska jag tillbaka min sexlust?

Den är borta. Helt borta. Jag vill inte ha sex alls.
    Och detta är ett stort problem då min sambo såklart mår otroligt dåligt av detta. Han tror inte att jag älskar honom längre. Även om jag bedyrar det för honom. Försöker visa det på olika sätt. Men någon sexlust har jag inte. Var tredje dag ber han mig suga av honom ungefär. Det gör jag så klart.

Men hur ska jag få tillbaka min lust?
    Jag äter inga p-piller som kan ta bort lusten. Vi har två barn och är i 30 års åldern. Barnen är 3 och 5 år. Det var väl efter att barnen kom som min lust dalade.....
    Jag blir galen när han tex vill duscha med mig....jag tycker bara det är jobbigt att stå i ett badkar och trängas och eftersom vi även ska ha sex där då spänner jag mig för det är  halt och obekvämt. Sängen kan vi inte ha sex i längre, för vår äldsta dotter vaknar rätt som det är och springer in i vårt sovrum. Så när vi väl har sex är det i soffan.

Vad ska ajg ta mig till? Min sabo mår väldigt dåligt av det här. Han blir ledsen och nere. Jag vet inte hur länge till han står ut faktiskt.... Vill inte förlora honom....

• Svar på tråden Hur FAAAN ska jag tillbaka min sexlust?
  • Anonym (kåtlös)

Finns det ingen som har något råd?

• Anonym

Jag kan verkligen önska att vi skulle lägga ner våra helt orealistiska krav på att alla ska vilja ha sex hela tiden. Alla vill inte ha sex hela tiden. Många vill ha sex då och då, andra inte alls i perioder. Det är väl inte så konstigt egentligen om man funderar på det. Det mesta i livet går ju fram och tillbaka, ibland är man kär i sin man, ibland känner man inte så himla mycket, ibland är man irriterad på honom en period. Varför skulle just sex vara något man ALLTID vill ha? Vissa perioder i livet är "kåtfunktionen" helt enkelt satt ur spel. Jag förstår att det är jobbigt för din man, men du blir ju inte kåt bara för att han vill ha sex var rtedje dag. Det kommer säkert tillbaka, men det kan ju ta tid och inte kommer det fortare för att han trycker på hela tiden.
    Det är HELT OK att inte vara kåt i perioder. Det är mäsnkligt, naturligt, vad du nu vill kalla det. Dumt råd, jag vet, men försök slappna av så löser det sig med tiden.

• Shorona

Jag har inget råd att ge dig tyvärr. Är i samma sits själv. Men finns det inget du tänder på?

• Anonym (jag med)

Jag förstår dig, känner samma sak. Det känns som att livet är så fyllt med en massa annat att jag inte ens hinner tänka på sex, och att då plötsligt bli kåt.. ja det finns ju bara inte. För en man är det nog på ett annat sätt, de har en annan drift eller hur jag ska säga. Min man är kåt lite hela tiden och jag har sex med honom men det är mest för att vara schysst. Inte för att jag själv är sugen. Ibland känns det riktigt jobbigt och då säger jag nej.

Jag har också tänkt på detta länge - att det känns orealistiskt att man ska vara kåt i tid och otid. På morgnarna stressar vi som tokar för att få iväg barnen till dagis och skola, sedan en lång dag på jobbet för att sedan åka hem och få middag på bordet och ta han om hem o hus osv. Sedan är man ju dödstrött och vill bara sova, jag får inte in kåthet i detta överhuvudtaget!

Jag tror att detta är väldigt vanligt faktiskt. Men inte så många som pratar om det direkt.

Jag har inga direkta tips att ge heller, mer än att prata med din man så att han kanske kan förstå dig. Och det är ömsesidigt, det är ju viktigt att förstå mannens situation också (vilket du absolut verkar göra!). Så att man får nog hjälpa dem lite ibland, försöka se sex som ett basbehov som behöver tillfredsställas. Han behöver sex, då får man ge det ibland. Du förstår :) Men hur man ska få lusten att återvända det fattar jag inte hur man ska göra..?

• Anonym ("jag oxå")

Hej TS och alla ni andra, jag känner likadant...

Men.. mitt enda tips är faktiskt att verkligen ge sig in i sexet några kvällar i rad...
    Ju mer sex man har, desto mer känner man för det..
    För mig är det o intressant ena dagen men jag "ställer upp" på mannen, som jag älskar och gärna "ställer upp " för...
    Om jag då ställer upp dag 2 oxå så e det jag som vill ha mer...
    märkt en stor skillnad i alla fall på mig själv.. ju mer sex desto mer vill man ha!

• Anonym (jag med)

Ja, absolut är det så, lust föder lust. Så det är nog ett bra tips, man ska bara komma över tröskeln att ha sex flera dagar i rad :)

• Anonym (kåtlös)
    Anonym (jag med) skrev 2010-12-25 20:33:49 följande:
    Jag förstår dig, känner samma sak. Det känns som att livet är så fyllt med en massa annat att jag inte ens hinner tänka på sex, och att då plötsligt bli kåt.. ja det finns ju bara inte. För en man är det nog på ett annat sätt, de har en annan drift eller hur jag ska säga. Min man är kåt lite hela tiden och jag har sex med honom men det är mest för att vara schysst. Inte för att jag själv är sugen. Ibland känns det riktigt jobbigt och då säger jag nej.

Jag har också tänkt på detta länge - att det känns orealistiskt att man ska vara kåt i tid och otid. På morgnarna stressar vi som tokar för att få iväg barnen till dagis och skola, sedan en lång dag på jobbet för att sedan åka hem och få middag på bordet och ta han om hem o hus osv. Sedan är man ju dödstrött och vill bara sova, jag får inte in kåthet i detta överhuvudtaget!

Jag tror att detta är väldigt vanligt faktiskt. Men inte så många som pratar om det direkt.

Jag har inga direkta tips att ge heller, mer än att prata med din man så att han kanske kan förstå dig. Och det är ömsesidigt, det är ju viktigt att förstå mannens situation också (vilket du absolut verkar göra!). Så att man får nog hjälpa dem lite ibland, försöka se sex som ett basbehov som behöver tillfredsställas. Han behöver sex, då får man ge det ibland. Du förstår :) Men hur man ska få lusten att återvända det fattar jag inte hur man ska göra..?
    Men männen har det ju likadant!!!! Varför är de så kåta då? Förut kunde jag vara på jobbet och bli kåt...gå hela dagen och längta efter att komma hem för att ha sex med honom. Jag SAKNAR det. Och HAN saknar det.... han saknar att känna sig åtrådd och sexig.
    Nu har jag precis skickat efter L-argiplex eller vad det heter.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (kåtlös) skrev 2010-12-25 20:45:57 följande:
    Men männen har det ju likadant!!!! Varför är de så kåta då? Förut kunde jag vara på jobbet och bli kåt...gå hela dagen och längta efter att komma hem för att ha sex med honom. Jag SAKNAR det. Och HAN saknar det.... han saknar att känna sig åtrådd och sexig.
    Nu har jag precis skickat efter L-argiplex eller vad det heter.
    Jo men de är olika oss, jag tror det är så enkelt. De är enklare i sin sexlust eller hur jag ska säga, den är mer direkt, är bara där liksom. För oss är det mer omständigheter som avgör om vi är kåta eller inte.

Du får skriva sen om det funkade med det där kosttillskottet, jag provade Rosenrot förut för samma syfte men fick endast ont i magen av det.
  • MiisPiis
    Anonym (jag med) skrev 2010-12-25 20:59:48 följande:
    Jo men de är olika oss, jag tror det är så enkelt. De är enklare i sin sexlust eller hur jag ska säga, den är mer direkt, är bara där liksom. För oss är det mer omständigheter som avgör om vi är kåta eller inte.

Du får skriva sen om det funkade med det där kosttillskottet, jag provade Rosenrot förut för samma syfte men fick endast ont i magen av det.
    Precis, tror mannen är mer primitiv, instinktiv.....så att föröka sig är naturligt.......förstå mig rätt!

En kvinna behöver en man som ger trygghet, tar ansvar och som sköter om familjen.....det är förspelet! I vanliga fall, rätta mig om jag har fel.

• Anonym (uppgiven)

Känner mej faktiskt lite avundsjuk på din sambo. Du har låg sexlust och är oroad över det. Min fru har också låg sexlust men det verkar inte bekomma henne. Din oro ser jag ser som ett sundhetstecken, önskar att min fru också kunde känna samma oro.

Svar på tråden Hur FAAAN ska jag tillbaka min sexlust?