Är det lönt för mig att ens försöka behålla ensam vårdnad?
Jag vill ha ensam vårdanad om våran son ett tag tills jag ser att allting fungerar. Han är 4 månader idag. Pappan rörde knappt sonen då han var nyfödd. Då han var två månader flyttade vi isäg för jag orkade inte med hans sätt att inte bidra och hans ibland spydiga sätt mot mina tidigare barn.
Då flyttade han tillbaka där han kommer ifrån 30 mil bort. Valde själv att komma varannan helg. Tider bestämde vi på familjerätten.
En helg pratade vi ut om allt o bestämde att sonen skulle få hans efternamn om han lovade att lugna sig med strider. Vi lämnade in papper men efter två veckor började han bråka igen.
Helgen efter det var han här dubbelt så mycket som står på papperet för jag tyckte det fungerade så fint.
Nu skulle han komma idag igen och ville ändra tiden idag men jag kunde tyvärr inte för jag skulle ha middag här med andra barnens pappa. Jan vart sur!
Flera gånger har jag försökt få hans mamma att följa med men nu kröp det fram att hon inte ville för det bara var två timmar!?!?!?
Han skäller för att jag inte ringer. Jag smasar alltid då det är nåt som sonen gjort eller så, skickar bilder! men har svårt att prata just nu då jag känner mig rädd.
Så nu tänker han ta detta vidare. O att jag skulle få igenom att jag behåller ensam vårdnad är väl ganska liten va?