• Pellinell

Jag tycker hundar är äckliga!

Nu får jag alla hundägare på mig, men jag tycker hundar är äckliga! De luktar så gott som alltid illa i pälsen, om man klappar dem stinker man om handen efteråt. Svansen piskar äckligt och dunsar mot möbler, klorna rispar golven.
    De har otäck andedräkt, äckliga tänder och vidriga mungipor med svarta slamsor kring läpparna, de skäller och låter, de glor på en med ointelligent och bedjande blick och har ingen stolthet, är bara tacksamma att någon orkar titta på dem. Det är som att de lägger sig platt bara de blir älskade och det tycker jag är frånstötande, jag föredrar att man vet sitt värde.

Visst finns det en och annan gullig, fin och snäll hund, men de flesta är just  - äckliga. 

• Svar på tråden Jag tycker hundar är äckliga!
  • Astarte

å tråkiga. . . å. . . alldeles. . alldeles. . . alldeles underbara. . . *suck*

• Linda1976

Jaha? Ja... det finns äckliga hundar, och det finns söta. Och det är verkligen inte alla hundar som stinker! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Pellinell
    Linda1976 skrev 2010-12-25 22:14:27 följande:
    Jaha? Ja... det finns äckliga hundar, och det finns söta. Och det är verkligen inte alla hundar som stinker! 
    Ge mig en hundras som inte stinker?!
    Är det inte pälsen är det andedräkten som luktar räv.
  • pigglet

Kan inte annat än hålla med - utom det där att det skulle finnas vissa hundar som är fina... Tur man inte behöver ha hund om man inte vill...

• Linda1976

Ja, min bästa kompis har en malinois, och den hunden stinker absolut inte. Hon får sina tänder borstade flera ggr i veckan, och pälsen är blank och fin och luktar inte alls.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Smulan 89
    Pellinell skrev 2010-12-25 22:16:20 följande:
    Ge mig en hundras som inte stinker?!
    Är det inte pälsen är det andedräkten som luktar räv.
    Man får väl bada hunden ibland.
  • Magnux

Jag håller med trådstartaren i viss mån men gillar oxå vissa hundar. Har haft en med förra sambon.

En MÅSTE vara lydig, Hundar som hoppar och krafsar och slickar både barn och vuxna i ansiktet ska inte finnas. Hunden är ett djur som ska leva som ett djur. Då kan dom vara underbara.

• Pellinell
    Magnux skrev 2010-12-25 22:22:36 följande:
    Jag håller med trådstartaren i viss mån men gillar oxå vissa hundar. Har haft en med förra sambon.

En MÅSTE vara lydig, Hundar som hoppar och krafsar och slickar både barn och vuxna i ansiktet ska inte finnas. Hunden är ett djur som ska leva som ett djur. Då kan dom vara underbara.
    Ja det är outsägligt vidrigt med hundar som utöver alla nackdelar som nämns i TS också är ouppfostrade de hoppar, skäller och omöjliggör samtal, stretar med kopplet, går in framför ens fötter, tvärstannar när man vill gå - förfärligt. 
  • Majsan70

Och det finns äckliga människor...Bah jag hat inte mycket till övers för nån som skriver så där. Jag undrar vad tanken är bakom lix?

Svar på tråden Jag tycker hundar är äckliga!