• Elias Emil

Tygaffär

Någon som vet om det finns nån bra tygaffär i Göteborg eller i närheten? Eller möjligtvis i Uddevalla?

• Svar på tråden Tygaffär
  • Susanne905

Tygladan i Vänersborg.

• Stormorsan

Vad är det för typ av tyger du söker? Gardintyg? Möbeltyg? Modetyger? Barntyger?

i Göteborg: Myrins Tyger, flera butiker, Tygaffären Lagerströmsplatsen, Gårda Textil högst uppe på Kungsgatan, Tyglagret i Kållered (ägs nog numera av Myrins), Textur på V Hamngatan.

Bästa utbud på sybehör i Göteborg: KnapCarlsson på Kyrkogatan (vid domkyrkan)

I Uddevalla: Tygcenter på Bastionsgatan, på Kungstorget ligger en tygaffär också.

Utanför Uddevalla på Tjörn: Göksäter

• Stormorsan

PS kom på att det skall ligga en butik som säljer italienska modetyger på Hagåkersgatan i Mölndal.

och att Stoff och Stil snart öppnar butik i Bäckebol också.

• Susanne905

Göksäter ligger på Orust.

• Stormorsan
    Susanne905 skrev 2010-12-27 09:45:37 följande:
    Göksäter ligger på Orust.
    Sorry, blandar alltid ihop Tjörn och Orust.
  • Elias Emil

Tyger att sy barnkläder i.
    Göksäter har inte så mycket.
    Har hittat på nätet men vill kolla andra tygaffärer först.
    Tack

• Elias Emil
    Stormorsan skrev 2010-12-27 12:45:09 följande:
    Då skall du kolla i Sytråden här på FL. www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51222489.html

Första inlägg efter trådstart innehåller länkar till flera butiker.
    är med där sen ett par dagar tillbaka =)
  • Stormorsan
    Elias Emil skrev 2010-12-27 16:27:28 följande:
    är med där sen ett par dagar tillbaka =)
    Då ber jag så mycket om ursäkt för mina tips. Det skall absolut inte upprepas.
  • Elias Emil
    Stormorsan skrev 2010-12-27 22:10:42 följande:
    Då ber jag så mycket om ursäkt för mina tips. Det skall absolut inte upprepas.
    Ta det inte så....jättebra med tips. Du såg väl mitt storra smile, kunde ju vara så att jag inte visste om den tråden...
Svar på tråden Tygaffär