• Anonym

Kan inte nysa!!/"Tappa" en nysning.Farligt?

Hejsan!

I en veckas tid nu har jag känt mig "nysfärdig" flera ggr om dagen,så till den grad att det blir "AaAaaa..."..och så ingenting..som att jag tappar nysen.Får inte ut den!DÅ undrar jag.Är det samma som att kväva en nysning?(som ju ska vara farligtDet borde väl inte vara samma sak eftersom den går tillbaka själv?

Mn iaf,är det nån som varit med om liknande.Börjar känna slite som jag tappat min "nysreflex"....

• Svar på tråden Kan inte nysa!!/"Tappa" en nysning.Farligt?
  • Syster C

suck. Aftonbladets jävla dramatik... För att något sådant ska kunna hända så måste personen ha ett försvagat blodkärl någonstans i huvudet.
    Om du ska oroa dig för sånt, så får du genast sluta bära tunga saker, ta i när du sitter på toaletten eller kräkas, för det innebär samma risk!
    Nä, sluta oroa dig.....

• Anonym

FASEN!!!Varför ska jag googla allting? :(
    Tydligen är detta vanligt hos Stroke patienter,tänk om jag haft en Stroke(en mindre som jag inte märkt och så kommer det en större sen)Jag är ångestdrabbad så jag har ofta domningar och konsitga känslor i kroppen men tänk om,,...

http://www.scienceblog.com/community/older/2000/A/200000101.html

• Anonym

Ja det behöver jag,och ska fixa tid snart.För jag är Hypokondriker men har bara inte tagit tag i det.Men samtidigt är det ju konstigt att en vanlig reflex inte funkar?Är det nån annan som inte kunnat nysa på såhär långt tid....?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-26 04:52:11 följande:
    Ja det behöver jag,och ska fixa tid snart.För jag är Hypokondriker men har bara inte tagit tag i det.Men samtidigt är det ju konstigt att en vanlig reflex inte funkar?Är det nån annan som inte kunnat nysa på såhär långt tid....?
    Såna här saker går oftast över utan att man ens märkt det.
    En förlorad nysning är en förlorad nysning, inget mer, inget mindre.

Även panikångest kan skapa domningar så du borde kanske kolla upp DET istället för att googla på tänkbara dödsoraker

*kram*
Svar på tråden Kan inte nysa!!/"Tappa" en nysning.Farligt?