• Fido

Bästa babyoljan?

Jag har provat Natusans babyoil med Aloe Vera, men jag tycker att den luktar lite för starkt. Däremot går den fint in i huden på Tilde. Köpte då istället Barnängens barnolja. Men den är så klibbig.
    Andra pratar om vanlig olivolja, men det luktar ju mat...

Vilken är egentligen den bästa oljan till småttingarna?

• Svar på tråden Bästa babyoljan?
  • Jennie Brunflo

Jag tycker att Weleda är klart bäst!!

Den säljs på hälsokosten och är naturlig. Den går in helt i huden och passar alla.

Mycket bra!

• Mumin

Jag brukar ha Natusans utan parfym. Luktar inget och absorberas snabbt.

• Camilla K

vi kör med Natusan oil gel,tycker det är den bästa inte så kletigt med den

• Mums

Den enda riktigt bra testade oljan är Calendula, enligt Naturskyddsföreningens undersökning av barnprodukter. (Weledas testades inte.)

Änglamarks oparfymerade innehåller isopropyl palmitate, som är ett svårnedbrytbart ämne, men inget hälsofarligt / allergiframkallande.

Barnängens innehåller cetyl alcohol, som är svårnedbrytbart, men inget hälsofarligt / allergiframkallande.

Natusan baby oil innehåller isoprooyl myristate, som belastar miljön och inte rekommenderas i babyprodukter enligt danska astma- och allergiförbundet.

Babyolja bör inte innehåller parfym eller följande hälsofarliga ämnen:

tocopherol acetate
    tocopheryl acetate
    propylene glycol
    methyldibromo glutaronitrile
    quaternium -15
    benzyl alcohol

• Majsan70

Olivolja!!! Helt naturligt.....gör inget att få i munnen, och är dessutom väldigt billigt. Går att massera bebis med, bada med och ha i maten.

I Italien använder de sällan något annat till sina barn.

• eccobell

Vi blev rekommenderade kallpressad oliv eller mandelolja på BVC, när vi gick på spädbarnsmassage.

Svar på tråden Bästa babyoljan?