• 737 dagar

Mysak-sjal? Erfarenheter?

Jag håller på letar efter en trikåsjal att införskaffa till min bebis som ska komma i januari.
    Mysak-sjalar finns på tradera för väldigt bra pris så jag undrar om nån har erfarenhet av de?
    Är de väldigt varma? Vill gärna kunna bära inomhus också, så sjalen får inte vara för varm...

De verkar finnas i olika längder, de är mellan 4,85m och 5,95m långa.. den svarta jag vill ha ligger på 5,25m... funkar de för mig som är lite större?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Mysak-sjal? Erfarenheter?
  • Mamma Bondesson

Jag nappade på en Mysak-sjalprecis när de började säljas på Tradera i somras. Har burit min son i den sen han var runt 3 veckor gammal och han är nu 7 månader gammal. Har bara gott att säga om sjalen. Den håller färg och form trotts tvättar, käns sval och skön och tyget är fint och känns bra. Var liiite jobbigt att bära Gossen i den i sommras i 32gradig värme inomhus men det gick =)

Tycker att den var väldigt prisvärd och har bara gott att säga om den. Älskar min sjal och rekommenderar den varmt! =)

• Mamma Bondesson

Glömde bort: jag har med den svarta. Jag anser med att jag är rätt stor och dessutom bystig (väger 85kg till mina 160cm) men jag hade gott om tyg kvar när jag knöt den på framsidan.

Maken älskade för övrigt också sjalen och vi bar flitigt i den båda två de första månaderna =)

Hojta till om du har fler frågor och uppdatera gärna med vad tycker om du köper en sån sjal =) 

• emme 86

Jag har oxå en Mysak o ja gillar den skarpt!
    Min son är 8½månad o väger 9,5kg och jag bär honom fortfarande i sjalen utan problem dom dagar då han är gnällig, man får bara tänka på att knyta hårdare ju tyngre dom blir eftersom att sjalen är elastisk.

Svar på tråden Mysak-sjal? Erfarenheter?