• Habbi

Första tvätten med ny tvättmaskin?

Hej, jag och min sambo har precis kopplat in en helt ny tvättmaskin här i våran lägenhet. Ska man göra något innan man kan tvätta kläder? Tex, låta tvättmaskinen gå en gång utan kläder i?

• Svar på tråden Första tvätten med ny tvättmaskin?
  • moohl

Står det inget om det i manualen? Med vår maskin skulle man tvätta en gång utan kläder (fast den är 7 år gammal så det kan ju ha hänt en del i utvecklingen, haha)

• Habbi

Jag vet inte.. min sambo åkte precis hem med den.. jag fick inte plats i bilen (är hos svärmor). Ska läsa när jag kommer hem! :)

• JAG är BÄST

Nya tvättmaskiner kör man tom=utan kläder i första tvätten och man ska ha tvättmedel också.

• Habbi

Nu kör jag min första tvätt.. TOM! Det stog i manualen att den skulle köras tom först.
    Kolla vad fint det blev!
    Skötbord och tvättmaskin i ett! ;)

• Habbi
    JAG är BÄST skrev 2010-12-26 14:06:10 följande:
    Nya tvättmaskiner kör man tom=utan kläder i första tvätten och man ska ha tvättmedel också.
    Det tog inget om tvättmedel i manualen.. det stod att man skulle köra på bomullsprogrammet  i 95 grader. ^^
  • JAG är BÄST
    Habbi skrev 2010-12-26 18:36:51 följande:
    Det tog inget om tvättmedel i manualen.. det stod att man skulle köra på bomullsprogrammet  i 95 grader. ^^
    I det flesta intruktionsböcker som följer med tvättmaskinen så ska det vara med tvättmedel.
    Detta är bara för att få bort typ "avlagringar" el hur jag ska beskriva det.
Svar på tråden Första tvätten med ny tvättmaskin?