• Gravid 2008

Hjälp! Behöver råd....

Jag och barnets pappa har separerat, under tråkiga förhållanden. Nu har han träffat en ny hon har även barn och han ska flytta in till henne. Han har innan haft sin dotter varannan helg. Men nu har jag bestämt att det får bli ändringar när han flyttar in till sin nya. De bor i en 2:a och + om min dotter skulle komma varannan helg så blir de 4st, de jag har hört av ex är att hennes son är en liten vilding och finns ingen pli på honnom. De vill jag inte att min dotter ska ta efter.

Samtidigt så får hon nya baskilusker och jag som ensamstående får ta den smällen med att vara hemma. Det har jag ej råd med. Jag kunde accepteraa att om de skaffa sig en 3:a så kunde de ha barnen varannan helg var. Men nu helt plötsligt ska ex:ets tjej sons pappa åka tillbaka till Grekland där han kommer ifrån.

Jag tänker bara vad som är bäst för min dotter.

Som de är nu så har jag erbjudit en dag i veckan hemma hos mig. men de blir en droppe i havet för dottern som roppar pappa hela dagarna.

Innan hota han om vårdnanden då vi ej har gemensamt och ville ha henne så mycket som möjligt. Men nu bryr han sig inte om henne. om jag hade förstått att min nya skulle göra de svårt för mig att få tid för min dottern och kunna träffas, då hade jag gjort allt för att ha min tid kvar och kanske lagt ner de förhållandet.

men han bryr sig inte alls nu. Nu har jag sagt finito och brytigt kontakten. Då han på heltid har flyttat in till sin nya tjej.

Tycker ni jag gör rätt eller hur ska jag göra de bäst för dottern.

Den nya tjejen röker oxå som jag ej tycker om. eller är de bara jag som är rädd och samtidigt tycker jag de är jobbigt då de finns känslor kvar. svårt!

• Svar på tråden Hjälp! Behöver råd....
  • MrsSn0w

Det ligger nog mycket i att du har  känslor kvar.. Jag kände lika (känner fortfarande stund vis) mot mitt barns papps nya tjej.

Har ni delad vårdnad kan du inte hålla dottren ifrån sin pappa. Även om man ibland skulle vilja, Det är bara en själv som förlorar på det.. Det du kan göra är att ta kontakt me familjerätten i din kommun och be om att få komma på samtal.Där kan du får tips och råd på hur du/ni ska lösa situationen.

Annars är det bara att skaffa en advokat, och stämma. men det är onödigt och kostar bara en massa pengar!

Lycka till!

Kram

~ Liam 07~09~15 ~Leksand i mitt hjärta~
  • hymafr

Du har egentligen ingenting att komma med då du inte ens själv anser att dottern skulle bli misskött hos sin pappa, bara att det inte är en lika bra miljö som den han erbjöd tidigare.

Självklart kan du ha synpunkter på att de är trångbodda och dessutom tror jag att det finns vissa regler som styr boendet. T ex tror jag att pappan måste ha en särskild plats i hemmet som är dotterns (sängplats etc), iaf när hon är där. Det kan kanske bli svårt att ordna i en så liten lägenhet.

Jag tycker absolut att det är värt att diskutera med familjerätten.

Svar på tråden Hjälp! Behöver råd....