• vackrastarflow

Sodastream smaksättare, hjälp!

Jag fick en sodastream i julklapp och har idag köpt de första smakerna. Man ska ju försöka att följa anvisningarna och då ska man hälla i smaksättare till linjen i kapsylen. Men det smakar ju nästan ingenting? Och definitivt inte så gott. Den jag provade heter Fresh lemon eller nåt i den stilen..

Jag har försökt googla utan att bli mycket vettigare, men ska man verkligen bara ha så lite smaksättare i? Det blev ju typ en femtedel av kapsylen om jag kollade på linjen...

• Svar på tråden Sodastream smaksättare, hjälp!
  • Tecken

Det beror ju på hur mycket vatten du har? Det finns ju flera linjer i korken också.

Om du tycker det blev för svagt, så är det bara att du tar mer smaksättare.

• LuMa

Strecket på korken är väl just över halva korken?

• Mrs girl

vet inte med dom smakerna, men med cola och fanta brukar jag hälla i en hel kork och det smakar ok.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • vackrastarflow
    Mrs girl skrev 2010-12-26 16:28:24 följande:
    vet inte med dom smakerna, men med cola och fanta brukar jag hälla i en hel kork och det smakar ok.
    ja jag trodde också att det skulle vara en hel kapsyl, men sträcket sitter jättelångt ner.
    LuMa skrev 2010-12-26 16:28:21 följande:
    jag tror det är olika för olika smaker?
    Tecken skrev 2010-12-26 16:28:14 följande:
    Det beror ju på hur mycket vatten du har? Det finns ju flera linjer i korken också.

Om du tycker det blev för svagt, så är det bara att du tar mer smaksättare.
    full flaska
    jo jag tror jag får fixa själv... jag tänker inte så långt hahaha! men det känns ändå konstigt att deras mått blir så... fel.
  • ettplustack

Ja en hel kork annars smakar det ingenting och jag föredrar de som inte har fejk socker utan de som faktiskt har riktigt de heter hemläsk och smakar mer som vanlig läsk :)

• Tecken

Det är ju precis som saft: En del vill ha det svagare, en del vill ha det starkare.

• LuMa
    vackrastarflow skrev 2010-12-26 16:32:38 följande:
    LuMa skrev 2010-12-26 16:28:21 följande:
    jag tror det är olika för olika smaker?
    Ah, det är kanske inte omöjligt nej.
  • vackrastarflow
    ettplustack skrev 2010-12-26 16:33:21 följande:
    Ja en hel kork annars smakar det ingenting och jag föredrar de som inte har fejk socker utan de som faktiskt har riktigt de heter hemläsk och smakar mer som vanlig läsk :)
    Ja jag tror jag får prova runt lite, jag köpte en annan som inte färgar. MyWater tror jag den hette. Mango och granatäpple eller nåt i den stilen. Är säkert mums!
  • a mor

Saften mixx med rabarber o smultron (tror det är smultron, men helt säkert rabarber) blir jättegod måltidsdryck. Väldigt läskande på sommaren också.

• versan

Sen behöver du inte hålla dig till normala smaksättarna som dom säljer.
    Du kan köpa olika safter & kolsyra dom supergott.
    Tex.. är Robinson cherry nåt...heter den! SUPER god att kolsyra & rekomenderas verkligen.
    Fun safterna funkar att kolsyra & hemgjorda safter är allra godast.

Vill man ha smaksatt vatten bara så skär gurka, färsk citron & stoppa i ett glas med isbitar i & häll på kolsyrat vatten. mums.

• Höst flickan

Slängde min päron smak efter att jag läst vad den innehöll...urk..så mycket skit, hellre tar jag o blandar i kolsyra i ren jouse.

• Spacekotten

Jag har lemon fresh hemma och strecket man ska hälla till sitter typ 1,5cm nedanför kanten.
    MyWater-smakerna brukar jag ha i lite mer av än vad det står, dom är riktigt goda om man är sugen på smaksatt mineralvatten och inte läsk!

• vackrastarflow
    Spacekotten skrev 2010-12-26 16:48:20 följande:
    Jag har lemon fresh hemma och strecket man ska hälla till sitter typ 1,5cm nedanför kanten.
    MyWater-smakerna brukar jag ha i lite mer av än vad det står, dom är riktigt goda om man är sugen på smaksatt mineralvatten och inte läsk!
    Ja jag såg nu att strecket där nere motsvarade ett glas... men jag ser fortfarande inget annat streck. Men nu hällde jag i mer och det blev mycket godare
  • sassa03

Ett billigt och smart tillps är att kolsyra vattnet och sedan blanda med fun light (eller någon annan saft?) det är ett mycket billigare alternativ och det är supergott :D

Svar på tråden Sodastream smaksättare, hjälp!