• lobadoba

Tips! För att lättare bli gravid! Längtar efter barn nr 2.

Hej jag har en dotter på lite över två år. Jag och min man har försökt bli gravida med nr 2 sen i juli, men utan resultat. Fattar inte vad felet är? Dottern blev till på första försöket! Någon som har några tips? När ska man söka hjälp? Någon som har det som jag? Känner mig så ensam med detta, har bara min man att prata med. Mvh

• Svar på tråden Tips! För att lättare bli gravid! Längtar efter barn nr 2.
  • LetUsDoNumberTwo

Vår son blev till trots att jag åt piller. Nu när vi vill ha 2:an så går det bara inte. Är inne på försök nr 12 så det har har snart gått ett år. Dock så är det normalt att det tar upp till ett år. Det är när man har försökt i ett år man har rätt till att få en utredning och därefter hjälp. Så ur den synpunkten har ni inte försökt speciellt länge även om det säkert känns som så.

• Leona08

Hej!
    Har också en dotter på lite över två år som blev till på första försöket! Vi har också försökt sedan i juli, men det tar sig inte:(

• Bettyboopan1984

Har en dotter som blir tre i april.. Har försökt i två år, men det har inte tagit sig.. "Roligt" att höra att man inte är ensam om detta.. även om det inte är roligt att läsa att andra kämpar...

• sk76

Hejsan! Vad skönt att det finns fler! Vi har försökt få vårt andra barn i ett år nu utan resultat fick första på första försöket. Har man rätt till utredning även om man redan har ett barn? Det är hemskt att varje månad bli besviken och klart man undrar vad som är fel är så trött på alla glada tillrop om att det tar sig snart... Eller ännu värre alla som ska fråga om det inte är dags för nummer två snart. Vår sån är två och ett halft.

• lobadoba

Ja man känner sig helt tom! Jag hatar när folk säger " du har ju iaf ett barn, var glad för det!" precis som om jag inte skulle vara glad för det, eller att saknaden efter nr 2 skulle vara mindre! Till och med dagis har frågat är det inte dags för ett syskon snart? Och man vill bara falla ihop och brista ut i gråt! Alla bara tjatar överallt så det är ju inte så lätt att slappna av och inte tänka på det, som de säger att man ska göra! Och en sak till, varför känns det som att det är fel på mig? Känner mig misslyckad! Känner ni oxå så? Rinner en tår när jag skriver detta, mår inte bra alls! Kram på er.

• sk76

Känner igen mig har också gråtit en del även om det just nu är rätt lugnt men jag vet ju att jag kommer bli deppig så fort mensen kommer. Sist någon behagade fråga om vi planerade syskon sa jag rent ut och rätt surt ja men det vill sig inte! Då blev det iallafall inga mer frågor. Iobadoba sänder en extra kram till dig, hoppas du käner dig bättre snart!

• Isa 84
    sk76 skrev 2010-12-26 18:34:27 följande:
    Hejsan! Vad skönt att det finns fler! Vi har försökt få vårt andra barn i ett år nu utan resultat fick första på första försöket. Har man rätt till utredning även om man redan har ett barn? Det är hemskt att varje månad bli besviken och klart man undrar vad som är fel är så trött på alla glada tillrop om att det tar sig snart... Eller ännu värre alla som ska fråga om det inte är dags för nummer två snart. Vår sån är två och ett halft.
     Hej!

Vi har precis börjat en utredning för att försöka få barn 2...  Så visst kan ni en utredning även om ni redan har ett barn! 
    Bara att ringa en gynmottagning.. vi valde en privat, de kostar lika mycket fast de har mera tid att ägna och är inte lika stressigt.

Lycka till! 
  • sk76

Tack! Det ska jag göra om mensen kommer nu, gissar att den kommer i morgon. Vad gör de på en utredning?

• Line79

Jag vill åxå va med! Har försökt lite då & då i ca 1 år nu. Vår dotter är tre. Känns helt hopplöst även om vi inte försökt genom att kolla äl osv. Nu längtar jag verkligen efter barn nr två! Skönt att det finns fler för man känner sig så ensam & det är svårt att prata med andra om det. Tack för en bra tråd

• Pergosyskon

här e en till som längtar ngt fruktansvärt efter nr 2,, har int använt skydd sen hon föddes feb 08 och har gått på pergotime behandling sen maj 09 och inget händer   dock tog det flera år med dottern,men man hade hoppats de skulle gå fortare

Jag skulle vilja strypa alla som frågar om syskon,o igår träffa ja en belant via öppna förskolan som har en som är 4 och en som är snart 2 å nu fått sitt tredje barn,,hon påpeka för mig att hon minsann redan hade 3 barn,,o om inte vår dotter skulle få ett syskon snart??? För det e ju synd om barnen om det är för många år mellan de

Svar på tråden Tips! För att lättare bli gravid! Längtar efter barn nr 2.