• Jesper f

Vad kommer nyår kosta, per person i år?

Efter jul kommer nyår, ungefär vilken kostnad per näsa budgeterar ni med, och vad har ni för planer?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kommer nyår kosta, per person i år?
  • Tecken

Ca 200kr/person. Jag och min man ska äta räkor och dricka skumpa (inte äkta champagne).

• Anwen

Det blir inte många kronor... Vi ska åka till mina föräldrar och fira med min familj, så det är väl bensinkostnaden då, men den får vi betald av sambons föräldrar i julklapp. Så den egentliga kostnaden för oss i år blir väl lite snacks längs vägen, så inte mer än en hundring skulle jag tro.

• La Lola

Oj...inte så mycket alls.
    Älgkött i olika former har jag frysen fyll av, potatis finns i matkällaren o övrigt....ja det går väl på några hundralappar för oss 4 tillsammans.....

Nä, jag vet inte ens vad vi ska käka men det blir väl typ...älgfilé och hasselbackare eller nåt...till efterrätt gör jag kanske en saffranskladdkaka o till den saknas bara saffran o vispgrädde.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Polly S
    La Lola skrev 2010-12-26 17:31:24 följande:
    Oj...inte så mycket alls.
    Älgkött i olika former har jag frysen fyll av, potatis finns i matkällaren o övrigt....ja det går väl på några hundralappar för oss 4 tillsammans.....

Nä, jag vet inte ens vad vi ska käka men det blir väl typ...älgfilé och hasselbackare eller nåt...till efterrätt gör jag kanske en saffranskladdkaka o till den saknas bara saffran o vispgrädde.
    saffranskladdkaka lät intressant!
    skulle man kunna få recept?
  • Polly S

gissar på 3-400 per skalle.

• vivianne

Vi är bortbjudna så det blir ett par lokaltågsbiljetter och en värdinnepresent bara. Några hundra kanske.

Men vi får väl "betala" desto mer när det blir vår tur att bjuda hem gänget

• Lalalong

Inte säker ännu men det blir 100-200 kr per person skulle jag tro

Det blir middag med vänner.
    Vi ska ha

Tunbrödrullar med lax och äggröra
    Ostfylld, baconlindad fläskfilé, hasselbackspotatis och rödvinssås
    Vit och mörk chokladmousse med lime-marinerade hallon.

Sen ska det ju köpas lite att dricka. Vin/cider till maten, bubbel till tolvslaget och så nåt att dricka lite senare.
    Ska köpas lite snacks och sånna saker också.

Så ja, dryga 100-lappen per vuxen tror jag det blir.  

Klara 060504, Alva 100117
  • Limpaan

Min sambo och jag gav varandra i julklapp att fira nyår på Yasuragi spa.
    Det kostar en hel del, men jag är gravid och vi kände att vi verkligen behöver komma iväg
    tillsammans och bara slappa och lyxa. Tror att det kommer gå på ca 6 000 kr för två heldagar med 2 luncher, 1 frukost och 1 nyårsmiddag samt övernattning och varsin behandling.
    Ska bli RIKTIGT skönt! 

Svar på tråden Vad kommer nyår kosta, per person i år?