• Tehya

Gram diskmaskin, kvalité?

Hej!

Jag ska köpa en smal diskmaskin och har hittat  två märken som är av intresse (från tretti.se). Den ena är Electrolux och den andra är Gram. Det lutar mest åt Gram men eftersom jag inte känner till det så vill jag gärna veta om det finns någon annan som har erfarenhet av märket. Gärna erfarenhet av diskmaskinerna.

Hur är det med service? Kvalité?

Mvh

• Svar på tråden Gram diskmaskin, kvalité?
  • 201201232

Jag vet inte något specifikt om Gram, men jag skulle tippa att den håller garantitiden ut utan problem. Problemet blir om någonting går sönder senare, det kan vara så enkelt att hjulen till korgarna slits ut (kostar några hundra att byta själv på en electrolux), då kanske det inte ens finns nya hjul att köpa till en Gram (bara misstankar, vet ej hur det ser ut i verkligheten). Har själv en udda tvättmaskin och tumlare som fungerar utmärkt, men man får nog ta med i beräkningen att det kan bli dyrare vid eventuell reparation. 

Själva har vi en lågprismodell från Electrolux (fullstor) som vi är väldigt nöjda med.  

• Tehya

Tack för svar! Ringde till återförsäljaren dagen efter som berättade att GRAM är ett  danskt märke som blir större precis som Electrolux. Som tur är det inte problem med reservdelar med mer. Med detta i åtanke blev det en GRAM-diskmaskin

• XieXie

Vi har kyl och frys från Gram och de är kanon, har inte haft problem med dem så jag vet inte hur det skulel vara med det men det är ett ganska stort märke hos Media Markt så hör med dem om reperationer och så.

Svar på tråden Gram diskmaskin, kvalité?