• Perex

Urinvägsinfektion på gång...tips?

Nu sitter man här igen med början på känningar. Jag dricer vatten som en galning och gav mig nu också på whiskey (dock ej som en galning, vill jag tillägga). Har hört att man kan dricka-kissa sig fri från detta, men har aldrig lyckats. Någon som har tips? Finns någon alkohol kvar i urinen månne, som kan döda bakterier (som var in desperata förhoppning), eller tar levern hand om allt sådant?

• Svar på tråden Urinvägsinfektion på gång...tips?
  • hellokitty1

Lingon, lingondricka ska vara bra mot det. 

• Mrs Statham

Ja man kan kissa ifrån sig UVI
    Drick mycket, mycket vätskedrivande. Alkohol är skitbra Flört
    tranbärsdricka, te,kaffe, allt urindrivande är bra.

Krya på dig och hoppas att du inte blir dålig.

• Xacka

Tranbärsdryck funkar absolut (har alltid funkat för mig iaf)...jättegod även med whiskey Flört

• Lovisa09

Tipsar om tranbärsjuice som är surt och gör att bakterierna inte tar sig. har haft UVI upp emot 50 ggr i mitt liv och har lyckats mota det många gånger genom att dricka mycket.

Ibland har jag blandat askorbinsyra i ett glas vatten och druckit, surt som fasen men funkar. Drick mycket och det kan hjälpa dig! Fick tipset att härda ut utan antibiotika och det har hjälpte mig att bli av med alla infektioner. har aldrig UVI nuförtiden men minst en gång i månaden när jag var yngre. Usch och fy vad hemskt det är.

• Perex

Ahh!
    Tack för alla tips!! Har alkohol hemma, men inte tranbär. Hur är det med vinbär? Har frysen full...? Ska dock genast köra kaffe och whiskey!

Tranbär PLUS whiskey, alltså? LÅtr värt att pröva. Whiskey för sig självt är inte någon höjdare. Måste också sätta fart, dricka effktivt, ska jobba imorgon...

Lovisa09: 50 ggr, HU. Där ligger jag i lä, verkligen. Men du menar att ditt kämpande har gjort dig mer motståndskraftig? Låter som en morot att hålla sig i i det här obehagliga tillståndet.

Tack alla!

• vivianne

Har du citron? Pressa en massa i vatten (eller saft/annan dryck om du föredrar det) och drick så mycket du orkar - minst en liter. Är surt precis som tranbärsdricka och finns för det mesta hemma.

Har funkat för mig massor med ggr.

• Loppi2010

Juice! Sur juice är superbra, drick massor. Det har funkat för mig!

• Perex

Tack till dig också vivanne. Har ingen citron, men make nu ombedd att handla på vägen hem.
    Kaffe på puttring. Ännu en whiskey i kroppen och en till bredvid mig.

Någon som vet om vinäger kan surgöra? Vill inte gärna dricka om ingen har något gott att säga om det i förväg :)

• vivianne
    Perex skrev 2010-12-26 18:27:35 följande:
    Tack till dig också vivanne. Har ingen citron, men make nu ombedd att handla på vägen hem.
    Kaffe på puttring. Ännu en whiskey i kroppen och en till bredvid mig.

Någon som vet om vinäger kan surgöra? Vill inte gärna dricka om ingen har något gott att säga om det i förväg :)
    Låter ju som en riktigt mysig kväll om man inte visste bakgrunden

Vinäger har jag inte testat men allt som gör urinen sur borde väl egentligen funka. Men varför späka sig när det finns så mycket mer välsmakande saker som går lika bra. Men efter ett par whiskey till kanske det slinker ner
  • Perex

Ja, visst låter det mysigt :)

Fick nu i mig några skedar äppelcidervinäger. Det ska ju vara sååå nyttligt för blodsockret och så här på annandagen finns väl skäl till det. Det är mest i brist på citron och tranbära. Tranbärsjuice är ju ljuvligt, men detta får duga så länge.

Svar på tråden Urinvägsinfektion på gång...tips?