• Anonym (längtar)

Nån mer som har/väntar/ska/vill göra en Gastric Bypass operation?

Tänkte höra om det är fler än jag som väntar på att få göra en Gastric bypass operation? 

Jag ska på informationsmöte i Kristianstad, i slutet på Januari 2011. Jag bor själv i Blekingeområdet.  
    Det är alltså först då, på mötet, som jag ev. blir GODKÄND. Hoppas, hoppas!

Tänkte vi kunde följas åt?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 06:39
    Jag blev GODKÄND på bedömningsmötet och OPERATION ÄR DEN 9 MARS!!

Äter Modifast fram tills dess för att minska i vikt men främst för att fettet kring levern ska minska - då det är A och O när de sen ska operera.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-01 13:34
    Tänker inte vara helt anonym ännu (det finns inte mycket info om mig på min press dock) men det är alltså jag som är SnuttanSnuttan! :)

• Svar på tråden Nån mer som har/väntar/ska/vill göra en Gastric Bypass operation?
  • SilverEmma

Hej! Väntar själv på att kristianstad ska höra av sig till mig, skulle ha fått träffa någon innan jul men det blev inte så... Ska ringa dem i januari och fråga vad som händer. har du fått vänta länge?

• Anonym (längtar)

Åh VAD KUL att nån mer väntar!! :D 

Nej för mig har det gått väldigt snabbt faktiskt. 
    Ja ring dom så fort som möjligt, varför inte redan i morgon? (om de har öppet då?)

Kul det hade varit om du också ska på mötet den 21:a Januari. Jag ska dra med mig sambon, har en bit att köra och det är ju också bra om han hör informationen. 

Är bara så grymt nervös att jag inte ska bli godkänd :( Men tydligen (hört ryktesvägar!) så har Aleris Kristianstad bara nekat 2 stycken, under de åren de har utfört operationen. Det låter ju lovande, så jag hoppas inte jag blir den 3:e ;) 

Har du fått vänta länge?

• SilverEmma

Ja det hade varit kul med lite sällskap, håller tummarna för det då!

Jag var på vårdcentralen i slutet av juli så fem månader har jag väntat nu. Jag blev lovad där att jag skulle bli kallad innan jul så jag vet inte varför det dröjer. Jag vet inte om där är något alls nu i mellandagarna så jag tänkte vänta till januari! Det är Landskronas överviktsenhet jag ska prata med tydligen.

Är det många på det infomötet då? Det är väl inte där man blir godkänd eller nekad?

• Anonym (längtar)

Jag tror att det brukar vara kring 6-8 st samtidigt, och jo - det är där man blir "godkänd eller ej". Det slutgiltliga svaret! 

Jag har fått fylla i en massa blanketter om hur min övervikt påverkar mig i det dagliga livet (psykiskt och fysiskt) och sen måste jag gå till min vårdcentral för att ta blodprov, så de har det när jag kommer på infomötet
    (har man högt blodtryck är det inte så bra och man blir då kanske nekad op)

OM jag blir godkänd får jag en operationstid inom 4 veckor (Som det såg ut på deras lista just nu iaf) 

Landskronas? Jahaa... jag pratade med Aleris i Lund, som skickade mig vidare till Kristianstad eftersom jag har närmast dit. Då kanske det inte är Kristianstads väntelista du är på?

Får jag fråga hur gammal du är? :) *nyfiken* Själv är jag 25 år. 

• Anonym (längtar)

Just det, mötet går till så att man först får lite allmän info av läkare och dietist, sen får man träffa kirurgen enskilt och det är efter mötet med honom som han ger den slutgiltliga domen. Det ligger alltså i kirurgens händer...

• SilverEmma

Ja då har du kommit längre än mig! Jag har bara varit på vårdcentralen och tagit blodprov, EKG och sånt. Inte fyllt i några papper alls.

Jag ringde runt lite i början av december. Ringde först csk som hänvisade mig till aleris vilka i sin tur hänvisade mig till landskrona som jag inte fick tag på! Så jag tänkte ringa min vårdcentral istället och fråga var de skickade remissen och var jag kan ringa!

Jag blir 29 i mars, hade gärna satt igång det här tidigare men ville få de barn jag skulle ha först.

• Jenny N

Jag väntar inte på en GBP - Längre! Gjorde min op för 1 ½ år sedan, bästa beslutet jag någonsin tagit.
    Fått tillbaka hela mitt liv.

Ville bara önska er lycka till med er kommande resa.

• Anonym (längtar)

Jag bor i Blekinge. Har två småttingar på snart 4 och 2 år. Du då? :)

Eftersom jag inte har gått ut med att jag ev. ska göra operationen så vill jag förbli anonym för andra här inne, men vill du kan jag maila dig - så kan vi prata lite mer där? Om du vill alltså :) Kan man berätta lite mer ingående... 

• Anonym (längtar)

Jenny N: TACK snälla du. Hoppas jag också kan säga så om 1,5 år typ :) Massa grattis till ditt nya liv!

Svar på tråden Nån mer som har/väntar/ska/vill göra en Gastric Bypass operation?