• Mymemlan

Reima tec, måste jag ha tillhörande ulloverall?

Har just köpt mig en begagnad reima tec av en kompis. Vi har även babymodellen i 86 av polarns overall som är mkt tjockare, min son har så korta ben så han kan knappt röra sig i den. I reiman finns det knappar för att knäppa fast ull elr fleeceoverall. Måste man ha det eller fryser barnet ihjäl annars? Vi har en overall i fleece och ett två delat fleeceset och vi bor i norrland. Han är väldigt varm av sig kan jag också tillägga. Det borde ju duga med dom fleece vi har tkr jag?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Reima tec, måste jag ha tillhörande ulloverall?
  • Marinja

Inte behöver du ha den som man ska knäppa fast, det har jag aldrig haft. Vi bor också norröver och använder reimatec. Fleeceoverall eller ylleställ under blir perfekt kalla dagar.

• Mymemlan

Åh vad bra att det finns fler som inte har den, var och kollade på diverse olika foder att knäppa fast, det var bara bökigt. Hon på butiken sa att det räcker absolut med våra fleeceunderställ i form av overall elr byxa + tröja. Kändes skönt att höra! :)

• Anne69

Det har vi aldrig haft - är inne på vår tredje Reima Tec nu. Overallen är kalas och om det blir jättekallt tar du på barnet lite mer under. Vid -20 kör vi ullunderställ + fleecekläder.

Svar på tråden Reima tec, måste jag ha tillhörande ulloverall?