• Mamma Miiia19

Min dotter tappar skinnet.....

Min dotter är nu 18 månader och dom senaste veckorna har skinnet på hennes fingertoppar och tår blivit lite hårdare och torrare, OCH nu har det dessutom börjat spricka upp och lossna.
    Skinnet på tårna lossnade när hon var mindre med..... men nu har det varit lungt länge!

Någon mer som har barn som råkat ut för detta och vet om det är allvarligt???!!!!

• Svar på tråden Min dotter tappar skinnet.....
  • Liam05 och Milton08

Min lille son fick blåsor på fingertopparna för ett tag sen. Men det försvann efter ett tag.. Vet inte varför han fick de men.. 

♥Liam & Milton♥ är Mammas prinsar.
  • pigglet

Höstblåsor eller vad det heter (virusblåsor?) gör att man lossar skinn på händer och fötter.  Jag tror att man ofta har blåsor i munnen samtidigt?

Våra barn flagnar under fötterna. Samma gjorde jag när jag var liten. Vet inte varför, får inget svar från bvc. Bättre under sommaren, eller så nöter de bort det när de springer barfota? Ser inte så kul ut faktiskt, tex när de torkar sig efter duschen och det ligger flagor på golv och handduk.

Shrlakansfeber gör väl också att man flagnar, kan hon ha haft det utan att ni märkt det?

• Meus Veritas

Schalakarns feber ger sådana symptom. Min son hade det men tappade inte huden förrens efter scharlakarns febern gade gett med sig.

• Mamma Miiia19

Hon har inte haft någon feber alls, utan varit hur pigg och glad som helst. Hon har bara varit förkyld och hostat lite.
    Men det är inget allvarligt då?

• carbe

Eksem kan göra att man tappar skinn. Sk atopiska vinterfötter. Har hon eksem på övriga kroppen?

• avocadomacka

Streptococker (stavning?) Tror jag gör så att man flagnar efter ett par veckor... Var han sjuk för någon vceka sedan? 

• Mamma Miiia19

Hon har ingenting på kroppen, men när jag känner efter känns hon lite små knottrig men inget som syns....

• hon mot strömmen
    pigglet skrev 2010-12-26 22:00:48 följande:
    Våra barn flagnar under fötterna. Samma gjorde jag när jag var liten. Vet inte varför, får inget svar från bvc. Bättre under sommaren, eller så nöter de bort det när de springer barfota? Ser inte så kul ut faktiskt, tex när de torkar sig efter duschen och det ligger flagor på golv och handduk.

Det kallas vinterfötter och det brukar komma mellan varven tex om du har för varmt om fötterna. Det är bara smörja och låta vara utan strumpor.

Har själv haft det när jag var yngre, kan även få det nu med om jag har för tätt om fötterna, löser det med att gå utan strumpor hemma men med inne tofflor typ sandaler... 

• Mamma Miiia19

Tyra vill inte har strumpor på sig, så hon går jämt barfota!

hon mot strömmen skrev 2010-12-26 22:24:48 följande:

Det kallas vinterfötter och det brukar komma mellan varven tex om du har för varmt om fötterna. Det är bara smörja och låta vara utan strumpor.

Har själv haft det när jag var yngre, kan även få det nu med om jag har för tätt om fötterna, löser det med att gå utan strumpor hemma men med inne tofflor typ sandaler... 

• avocadomacka
    Mamma Miiia19 skrev 2010-12-26 22:28:41 följande:
    Hon har varit lite förkyld i några veckor nu, hade feber en eller två dagar bara....
    Då är det säkert någon streptococker, (scharlakansfeber är väl en sådan infektion? och halsfluss tex)

googla :) 
  • Mamma Miiia19

Det lossnar ju bara på topparna och inte i händer eller under fötterna...... jag ska ringa BVC imorgon!!

Svar på tråden Min dotter tappar skinnet.....