• Anonym (hm...)

ang Rfsu test!

Testade neg med RFSU (vanliga) på onsdag natt 22 dec,

var då på BIM eller BIM +1
     ( hade kissat flera ggr innan) + druckigt vatten/mjölk.
     men vill veta innan jul, utifall jag skulle dricka glögg.

SKA jag lita på det ? läst lite här å där att RFSU inte är så bra!

erfarenheter sökes!

• Svar på tråden ang Rfsu test!
  • Tetrisan

Jag har testat negativt på RFSU:s test, men sen har det visat att jag varit gravid ändå.. Ska tillägga att jag INTE testade "för tidigt".. Utan när det skulle synas!

• WhiteAngels
    Men det handlar ju om ämnet HCG,alla har olika av det ämnet vid olika tid i kroppen.Jag testade positivt med just det testet första gången när jag var gravid.på två dagar händer en hel del när man testar
  • Anonym (hm...)
    WhiteAngels skrev 2010-12-27 08:33:00 följande:
    Men det handlar ju om ämnet HCG,alla har olika av det ämnet vid olika tid i kroppen.Jag testade positivt med just det testet första gången när jag var gravid.på två dagar händer en hel del när man testar
     Okej! är ju en aning orolig att det ska vara annat,  men doktor har tagit alla andra tester, sen ringde han upp mig
      frågade, om jag gravid testat mig, nej det hade jag inte svarar jag.

Det jag sökte för var, yrsel, extrem trötthet

symptom jag har haft sen lite över 2 veckor  är:

*känner mig trött hela tiden.  ( måste sova lite på dagen för att orka)
     * Känner mig små yr hela tiden.

symptom som tillkommit på ca 1 vecka sen är :

* illamående mesta dels morgonen, eller om jag inte ätit på 3 timmar.
     *  Ömma bröst / mörkare färg / störe bröst vårtor.
    *   metall smak i munnen

obs! planerar inte barn  ( välkommet ändå givetvis)  Så inte tänkt på grav förs en dr nämnde det.

Men ska testa då något annnat test!

Men kan vara som du säger, att hade jag testat dagen efter kanske det hade visat +

vad hade NI för symptom ?  ungefär vilken vecka ?
  • Liiina89

Konstigt att läkaren inte har kollat om du är gravid när han ändå tagit blodprov på dig....

• Anonym (hm...)
    Liiina89 skrev 2010-12-27 13:12:04 följande:

Konstigt att läkaren inte har kollat om du är gravid när han ändå tagit blodprov på dig....

Ja kan man tycka!

men han menade på att dom tar INTE onödiga tester, och att jag har barn sen tidigare så borde veta!

men jag har inte tänkt på det ( kände mig bokstavligen jätte sjuk)
  • Liiina89
    Anonym (hm...) skrev 2010-12-27 13:15:19 följande:
     Ja kan man tycka!

men han menade på att dom tar INTE onödiga tester, och att jag har barn sen tidigare så borde veta!

men jag har inte tänkt på det ( kände mig bokstavligen jätte sjuk)
    köp ett Quick test istället :) På apoteket Hjärtat
  • Anonym (hm...)
    Liiina89 skrev 2010-12-27 13:18:38 följande:
    köp ett Quick test istället :) På apoteket Hjärtat
     hmm vad är det för test??

hjärtat har vi inte...
  • WhiteAngels
    Testa igen,tror in te det spelar roll vilket märke det är på testet,det borde visa nu ju om du dessutom har en utebliven menstruation.
  • Anonym

Jag testade negativt med RFSU på BIM +3 och positivt med Clearblue digitalt dagen efter. RFSU ska visa tidigare skryter de om men det stämmer inte. Testa med ett annat test!!

• MissEllie

Jag är en grym motståndare till RFSU-test. Varför?

Även jag har fått negativt då jag var gravid samt fått konstiga otydbara sträck och sedan har jag faktiskt fått plus trots att jag inte varit gravid. Skit helt enkelt, investera i något annat. 

• WhiteAngels
    Anonym skrev 2010-12-27 14:45:06 följande:

Jag testade negativt med RFSU på BIM +3 och positivt med Clearblue digitalt dagen efter. RFSU ska visa tidigare skryter de om men det stämmer inte. Testa med ett annat test!!

Du är kanske låghormonare och då sysn det inte,mitt syntes 5 dagar innan beräknad mens
  • Anonym
    jezzy skrev 2010-12-27 14:47:28 följande:
    Jag har plussat på bim -5 dom senaste två grav.
    Med RFSU?
  • Liiina89
    Anonym (hm...) skrev 2010-12-27 13:45:37 följande:
     hmm vad är det för test??

hjärtat har vi inte...
    Det är lika känsligt som clearblue men billigare och när jag testade positivt fick jag två streck på Quick och knappt synligt på plus på Clearblue...även dagen efter.
  • Anonym (hm...)
    Liiina89 skrev 2010-12-27 14:55:58 följande:
    Det är lika känsligt som clearblue men billigare och när jag testade positivt fick jag två streck på Quick och knappt synligt på plus på Clearblue...även dagen efter.
    hittade inte quic  men köpte cb vanliga,  ska testa ONSDAG

hoppas att det testet funkar.
  • Anonym (hm...)
    Anonym skrev 2010-12-27 14:45:06 följande:

OKEJ nej har kastat det test jag hade kvar av Rfsu, å köpt cb vanliga.
  • Anonym (hm...)
    WhiteAngels skrev 2010-12-27 14:46:57 följande:
    Du är kanske låghormonare och då sysn det inte,mitt syntes 5 dagar innan beräknad mens
    min föra grav fick jag + bim-4 men är inte så säker på det tror mer det var bim +

kan det vara olika ?
  • Liiina89

Det beror ju helt på din menscykel.

Svar på tråden ang Rfsu test!