• GrönaDruvan

Min 6 månaders är full av röda prickar!!!

Han har fått röda prickar på hela magen, bröstet, under armarna och börjar nu gå bak på ryggen.
    Ringde sjukvårdsupplysningen, och hon trodde det var nåt han ätit.. men hon tyckte ändå jag skulle ringa vc, så barnmottagningen ska ringa mig kl 14.

Kan inte komma på att han ätit nåt... han fick lite lite spagetti o köttfärssås igår, men tror nog att allt innehåll där i, har han ätit innan. Det är isåfall pasta han inte ätit.

Kan det vara någon sjukdom tro? Mässling, röda hund?????

• Svar på tråden Min 6 månaders är full av röda prickar!!!
  • Oups We Made A Baby

Min son blir prickig ibland när han haft feber. Brukar alltid försvinna efter någon dag och han verkar inte störas av det...

• GrönaDruvan
    Jungfrulycka skrev 2010-12-27 13:12:38 följande:
    Kanske vattkoppor?
    Nä, det är jag säker på att det inte är. Detta är små små prickar överallt, inga blåsor eller nåt sånt. Ser typ ut som värmeutslag nästan.
  • Flickan och kråkan
    GrönaDruvan skrev 2010-12-27 13:16:51 följande:
    Nä, det är jag säker på att det inte är. Detta är små små prickar överallt, inga blåsor eller nåt sånt. Ser typ ut som värmeutslag nästan.
    Låter som tredgarsfeber. Utslagen kommer efter att de varit sjuka. Min yngsta var bara lite klängig under två dagar...det var inte förrän utslagen kom som vi förstod att han haft tredagarsfeber.

Googla på tredagrsfeber, inte på webben utan bilder. Utslagen börjar som massor med små prickar och flyter sedan ihop alltmer. Mage, bröst, rygg, ansikte, huvud. Överarmar och övre delen av benen ibland också.
  • BillieJean91
    GrönaDruvan skrev 2010-12-27 12:48:58 följande:
    Han har fått röda prickar på hela magen, bröstet, under armarna och börjar nu gå bak på ryggen.
    Ringde sjukvårdsupplysningen, och hon trodde det var nåt han ätit.. men hon tyckte ändå jag skulle ringa vc, så barnmottagningen ska ringa mig kl 14.

Kan inte komma på att han ätit nåt... han fick lite lite spagetti o köttfärssås igår, men tror nog att allt innehåll där i, har han ätit innan. Det är isåfall pasta han inte ätit.

Kan det vara någon sjukdom tro? Mässling, röda hund?????
    Tror som dom dom flesta , tredagars-feber. Min dotter fick ljus röda prickar på magen och på ryggen när hon var ca 7 månader. Gick bort efter tre dagar , hon hade ingen hög feber eller var hängig, men de räknas ju ändå ..

• GrönaDruvan

Nu har utslagen spridit sig ut mer på ryggen och ner på benen.. han är super prickig!!! Fast han verkar inte påverkad, men ska ändå åka och kolla det imon. Kanske är tredagars feber då, även om han inte haft feber...

• GrönaDruvan

Jag tycker inte utslagen ser ut som tredagars feber när jag ser bilder. Det ser ut som mässling utslag!!!

• Madreh

Det kan inte vara nässelutslag/nässelfeber?

Har för mig att dom är rätt lika mässlingsutslag.

Kevin, Oscar, Noah och Filips mamma
  • GrönaDruvan

Vart hos läkaren nu. Utslagen har nu spridit sig till händer, kinder och smalben.. Tydligen ingen fara iaf. Det är pga nåt virus bara. De tog prov i halsen och stick i fingret, men det visade inget konstigt. Han har ju ingen feber heller och är som vanligt. Äter bra.. Så jag får väl lita på vad dom säger!!

• Flickan och kråkan
    GrönaDruvan skrev 2010-12-28 11:16:07 följande:
    Vart hos läkaren nu. Utslagen har nu spridit sig till händer, kinder och smalben.. Tydligen ingen fara iaf. Det är pga nåt virus bara. De tog prov i halsen och stick i fingret, men det visade inget konstigt. Han har ju ingen feber heller och är som vanligt. Äter bra.. Så jag får väl lita på vad dom säger!!
    Virusprickar är vanligt. Eftersom det spridit sig till händer så låter det inte som tredagarsfeber. Om det någonstans skulle utveckla sig till blåsor så kan det vara höstblåsor....också en vanlig virusinfektion hos barn.
  • Madreh
    GrönaDruvan skrev 2010-12-28 12:25:43 följande:
    Min äldsta son (2 år), har aldrig haft prickar, så man blir ju lite nojjig
    Förstår dig, klart man blir nojjig när man inte varit med om det innan.

Skönt att det inte var nåt då, men såklart undrar man ju. Hoppas han blir bra snart och gå tillbaka om han blir sämre och får feber.
    Kevin, Oscar, Noah och Filips mamma
  • MammaPlutt
    GrönaDruvan skrev 2010-12-27 13:16:51 följande:
    Vattkoppor behöver inte vara blåsor...de kan vara röda prickar det också.
Svar på tråden Min 6 månaders är full av röda prickar!!!