• JessicaPersika

Stor hund och bebis på väg.Vilken bil?

Någon som har ett bra tips på en bensin snål bil med stor skuff? Vi har en stor hund och en bebis på väg. Min sambo tror att vi är gjorda av pengar och siktar högt. Men jag vill helts inte ha en bil som drar mycket bensin i och med att jag kommer köra den oftast.

• Svar på tråden Stor hund och bebis på väg.Vilken bil?
  • lovemejja

jag har en äldre saab 9,5. jag får lätt plats med barnvagn och en golden i bagaget.
    men tyvärr kan jag inte ha bur till hunden då det inte får plats.
    men min pappa har en v70 och i det bagaget fick vi inte in barnvagnen så att den stod rakt in i bageget utan fick ställa den på bredden i stället eller hur man ska säga 

• DizNick
    Citroen C5! riktigt bensin snåla och jätte bagage. Vi har en rottweiler och en golden+ barnvagn där bak. funkar fint. Längre resor så får vagnen ligga i baksätet.
  • DaughterOfRock

Vi har en v70 från -00 o får in en teutonia prestige + två av våra vovvar, vill vi ha med den tredje vovven så kan vagnen ligga i baksätet, så de funkar perfekt för oss =) men i mars kommer syskonet o då får nog vovvarna va hemma =) 

• Knorrisen

Jag tillhör den delen av befolkningen med minimalt med pengar.. Jag har en Volvo 945 från årsm 92 som har funkat hur bra som helst! Billiga delar OM den skulle gå sönder, inte allt för dyr i försäkring och min drar 0.8 sommartid, lite mer på vintern. Och de tycker jag är helt ok! Vi har ett barn och en mellanstor hund men de får lätt plats med stor hund och barnvagn i bagaget! Kan tilllägga att vi innan vi fick barn hade 4 hundar i bagaet, 3 amstaff och en schäfer. De är mitt tips, beror ju på hur kinkig man är på bil! Lycka till!!

• Oj vad det blåser

Måste ha bur till hunden så vi fick köpa en vagn som blev minimal när den är ihopvikt. Har haft olika bilar. Audi A6, Merca kombi, jeep. Funkar bra i alla bara man har en pluttig vagn. Vi köpte en bugaboo cameleon och har den bautastora emmaljungan hemma bara.

• Joico

Lätt en Volvo 945 Inte det bensinsnålaste dom finns kanske, men man lär ju räkna på inköp och lagning/service också. Bagageutrymmet är guld!
    Eller Citroën C5, Toyota Avensis, Audi A6...

Tänk på att ha bur till hunden så den inte får vagnen över sig

• ModestyB

Vi har v70-00 och hela bagageutrymmet är dubbelbur, vi har spänt fast barnvagn i baksätet och det har funkat finfint tills nu då andra barnet är på ingång. Vi älskar vår bil och vill helst ha kvar den. Skulle vi byta bil så skulle vi nog byta till en äldre Toyota familjebuss, där man kan ta ur/fälla ner det bakre sätet.

Hade vi haft en hund så hade vår Volvo funkat bra även med två barn, dom flesta hundar går ju faktiskt in i en halvbur bak i en V70.

• Moi Mokulat

Helt ärligt!
    Helt klart en OPEL VECTRA Kombi.
    Vi hade en saab 9.5 innan. Den var ok, men väldigt trång i baksätet och helst om man ska ha en barnstol bak och sitta fram. Likadant med min nya saab 9.3. är TRÅÅNNGGGGG med barnstolen där bak och mig fram i passagera sidan.
    Så nu tjata jag om en Opel Vectra OPC till och med gubben har insett hur mkt bättre den är.
    Vi har en boxer i familjen och mina föräldrar har en Opel Vectra. Super stort bagage.

Svar på tråden Stor hund och bebis på väg.Vilken bil?