• hundgalen

Vad är månadskostnaden på blöjor?

Hej,

Jag väntar mitt första barn och sitter och funderar på hur mycket blöjor kostar i månaden. Vad kostar det för er och vad använder ni då för blöjor? Tänker då under första året, förstår självklart att det är olika men jag vill bara ha ett hum :)

• Svar på tråden Vad är månadskostnaden på blöjor?
  • Tottis

Kanske lättare att beräkna hur många i månaden eftersom det ju kan skilja en hel del i pris på olika märken. När vår son var nyfödd gjorde han av med kanske 8-10 blöjor per dygn och fortsatte så några månader. Sedan blev det mer 6 per dygn och nu när han var 1 år så brukar det räcka med 3-4 på ett dygn. I början tyckte jag inte att vi gjorde annat än att köpa och byta blöjor men det lugnade snabbt ner sig =) Nästa gång du är och handla kan du ju kolla lite på de olika märkena och styckpriset på blöjorna och jämföra själv. Sen tyvärr så lönar det sig inte alltid att köpa de billigare då vissa av de har sämre uppsugningsförmåga och man måste byta oftare och då gör av med fler blöjor... man får testa sig fram när bebisen kommer och se vad bebisen och man själv gillar för märken. Hoppas att du har fått en hint iaf.

• Carr0n

Det går ca 1-2(max) paket i mån per barn hos oss. Så har det nog varit sedan dom föddes.

• lovemejja

kså, där vr så har willys rabatt på blöjor om man handlar för över 350 kr och ica har rabatt på blöjor om man har ica-kort. sedan så får man ofta rabattkuponger på blöjor.

• sweetgirl89

ca 2 paket Libero activ fit 4or(60 blöjor/paket) så ca 200 i månaden på blöjor

i början så är paketen små med ca 24-30 blöjor i och det går åt ca 6-10 om dagen första 3 månader kanske.. tills magen stabiliserat sig :) min dotter bajsade hela tiden man hann knappt byta blöja emellan ;)

♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • Fenomen a

200-300 kronor per månad i snitt de minbdre är billigare och går åt fler de större är dyrare och går åt färre

• hundgalen

Ja men 200-300 det låter ju bra, jag hade tänkt mig att det var mycket dyrare än så, det känns ju lite som en lättnad :)

• Lussekatten87

Våra barn använder i genomsnitt 5 blöjor/dag, per barn alltså .
    5x30=150 blöjor/månad. Det blir ca 2,5 blöjpaket i månaden för ett barn. 5 paket för 2 barn.

Ett  nyfött barn däremot kan göra slut på upp till 10 blöjor eller mer på en dag!
    Räkna med 4 paket med nyföddblöjor.

• Fröken85

De första månaderna gick det åt ganska mycket blöjor, kom inte riktigt ihåg. Men då bytte man ju blöja i tid och otid oxå eftersom man inte riktigt visste vad det var hon var grinig för. Svägerskan berättade häromdagen att hennes lille nyföding gjort åt 2 paket på en vecka... haha...

Men när allt stabiliserat sig och efetr ett par månader så gick det ungefär 2 paket i månaden, ca 200 kr för oss, vi har köpt Libero då de passat vår dotter bäst.

• Oj vad det blåser

Bytte nog 10-15 blöjor per dygn första månaderna så det blir ju ganska mycket ifall man kör med engångsblöjor. Men vi hade tygisar så det blev verkligen billigt!

• Slonya

Vi har varit i Norge flera dagar sen och har köpt 18 paket blöjor för ungefär 100 kronor)) En paket kostar 5 nok där.

• martinan

när stora killen hade blöja gick det 3-4 paket i månaden.

• Suneboll

Första månaden gick det åt mellan 10-15 blöjor/dygn för båda barnen...sedan använder man färre o färre blöjor ju äldre de blir.
    När de slutar bajsa på natten slipper man byta blöja då el bytaer bara en gång.
    Många nyfödda bebisar bajsar hela tiden o då blir det så många blöjor, när de är en 4-6 mån kanske man anv en 6-7 blöjor o när de är 1 år ca 5 blöjor/dygn....efter det kan de gå det mesta på pottan, d har man mest blöja som backup.

Det bästa är att ECa dem så slipper man anv så många blöjor :0)

Tygblöjor av pocketmodell är smidigt o ett billigt alternativ till engångsblöjor. 

Svar på tråden Vad är månadskostnaden på blöjor?