Drink me rom
OK - nu e det dags för första festen på 1 och 1 halvt år...jag har Rom hemma, vad ska jag göra för god och enkel drink av den?
OK - nu e det dags för första festen på 1 och 1 halvt år...jag har Rom hemma, vad ska jag göra för god och enkel drink av den?
Tycker bäst om vanlig rom och cola
jo den e ju bra men jag skulle gärna ha en lite syrligare drink som inte är för söt
Vanlig Cuba Libre är ju en klassiker, alltså rom å cola. När jag var i västindien för 5 år sedan lärde lokalbefolkningen oss att dricka Santo Libre, vit rom och sprite. Här hemma använder jag gärna Bacardi Lemon och sprite. Det blir jäättegott!!
Annars kan du leta drinkrecept på www.tasteline.se Kolla under fliken "Drinkar". Det kan stå "dryck" oxå. Där kan du söka på ingrediens.
Lycka till!!
long island isetea är ju kalasgod, men hur gör man??
Blandar alla "vita spritsorter" & fyller på med cola! Men den är ju knappast god, sen finns det ju bättre recept på den, men vanligtsvis blandar man den så på krogen
På expressen har de just nu en jättelista med drink recept, testa om du kan hitta nått gott där, och i så fall tipsa gärna mig, jag har rom hemma men dricker den oftast bara ren med en skiva lime i :)