• ideligen

Bruna flytningar v14

Jag har haft bruna flytningar både denna veckan och förra (v13). Jag är orolig för att något skulle vara fel. Har en hel del molvärk, men det har jag hela tiden även när jag inte har bruna flytningar. Jag var inne och kollade pga av min molvärk i v. 11+6 (VUL) och då såg allt bra ut, så jag andades ut och kände väl att det var lite säkrare nu, men så har jag börjat få dessa bruna flytningar, har inte gjort något speciellt när jag får dem, inte haft sex eller ansträngt mig.

någon som varit med om samma? hur gick det i så fall?

• Svar på tråden Bruna flytningar v14
  • holly03

Hej! Tror jag har svarat och pratat med dig tidigare i nån annan tråd om detta....jag har blödigt till och från sen jag blev med barn.....förra helgen vaknade jag med en störtblödning och fick åka akut till gynakuten...när jag kom dit så undersökte de mig och de såg att jag har en bucklig livmodertapp och en otroligt skör sådan...

Så det har ingenting med barnet att göra utan bara med livmodertapp och sköra slemhinnor att göra..och enligt gynekologen där så kommer jag att blöda genom hela graviditeten...skitjobbigt..men jag skulle inte oroa mig...

Och denna vecka som varit (är oxå i v.14) så har jag blödigt och haft bruna flytningar varje dag, men nu bryr jag mig inte längre, eftersom jag vet vad det är. Ska man få missfall såhär sent genom att det blöder så ska det komma stora klumpar och göra väldigt väldigt ont sa de...

Många många kvinnor får en skör livmodertapp och slemhinnor när de väntar barn och det är därför man blöder..inget man kan göra nåt åt!!! Så slappna av...bebben mår bra!! 

• ideligen

tack tack, det var skönt att höra.

• J W
    holly03 skrev 2010-12-27 16:48:18 följande:
    Hej! Tror jag har svarat och pratat med dig tidigare i nån annan tråd om detta....jag har blödigt till och från sen jag blev med barn.....förra helgen vaknade jag med en störtblödning och fick åka akut till gynakuten...när jag kom dit så undersökte de mig och de såg att jag har en bucklig livmodertapp och en otroligt skör sådan...

Så det har ingenting med barnet att göra utan bara med livmodertapp och sköra slemhinnor att göra..och enligt gynekologen där så kommer jag att blöda genom hela graviditeten...skitjobbigt..men jag skulle inte oroa mig...

Och denna vecka som varit (är oxå i v.14) så har jag blödigt och haft bruna flytningar varje dag, men nu bryr jag mig inte längre, eftersom jag vet vad det är. Ska man få missfall såhär sent genom att det blöder så ska det komma stora klumpar och göra väldigt väldigt ont sa de...

Många många kvinnor får en skör livmodertapp och slemhinnor när de väntar barn och det är därför man blöder..inget man kan göra nåt åt!!! Så slappna av...bebben mår bra!! 
    Var det den sköra livmodertappen alltså som orsakade störtblödningen?

Jag har fått rejäla blödningar de sista 2 veckorna... Har varit in akut två gånger, men första gången kunde de inte se vad det berodde på. Andra gången brydde de sig inte ens om att kolla riktigt, de nöjde sig med att se att hjärtat slog typ...
  • 120126 B

Hej. Ts har samma sak som dig. Fick tid till Vul imorgon så ska se varför bruna flytningar kommer.

• holly03
    J W skrev 2010-12-27 18:34:05 följande:
    Var det den sköra livmodertappen alltså som orsakade störtblödningen?

Jag har fått rejäla blödningar de sista 2 veckorna... Har varit in akut två gånger, men första gången kunde de inte se vad det berodde på. Andra gången brydde de sig inte ens om att kolla riktigt, de nöjde sig med att se att hjärtat slog typ...
    Yes!! Det handlar om livmodertappen...o det är den vanligaste orsaken till att kvinnor blöder under sin grav. Det och sköra slemhinnor...allt blir mycket skörare och känsligare i kroppen när man är gravid samt att du som blivande mamma har mycket mer blod i kroppen som ska dras runt!
  • ideligen

Jag skulle gärna vilja ta reda på vart flytningarna kommer ifrån, men känner mig lite löjlig om jag ringer och bokar tid var ju bara ett par veckor sen jag var inne och kollade sist ju. Har varit inne i v6 (pga blödning) och 11+6 (pga oro).

• 120126 B

Men det verkar helt normalt. Köp en angelsound och lyssna själv när d passar dig.

• ideligen

Har funderat på det me, angelsound alltså, får nog bli nåt sånt.

• ideligen

Det blev en happytone, beställde en nu.

• Jen123

Jag tycker du ska ringa gynakuten och höra, vill inte oroa, men just bruna flytningar brukar de vara lite extra noga med att kolla upp. Hoppas det går bra! Lycka till!

Svar på tråden Bruna flytningar v14