Echidna skrev 2010-12-27 17:27:46 följande:
En kille jag var ihop med fick en lägenhet i Trångsund trots att han hade plats 21. Beror ju helt på lägenheten och om de andra i kön (före dig) vill ha den, uppfyller alla krav samt uppgett "riktiga" uppgifter. En person i denna kö hade inte uppgett riktiga inkomstuppgifter och fick därför inte lägenheten.
Oj 21 i kön

. Har varit och kikat utanför den lägenheten, hur området ser ut m.m.
Det är två nya hus, resten av husen brevid ser jätte slitna ut, och då menar jag riktigt risiga, ser ut som dom ska falla ihop. Det finns en stor fotbollsplan precis brevid, Där bromma pojkarna har sina matcher. Antar att det tränas rätt ofta. Balkongerna är av glas typ, man ser igenom när man sitter där. Båda nyproduktionshusen är väldigt nära varandra. Nästan som man kan säga hej till varandra när man sitter på balkongen.
Fördelen är att det är gångavstånd till vällingby typ 10-15 min. Nära skog och bad på sommaren.
Det är en trea på 69 kvm, hyran ligger på 7 744 kr. Tycker själv inte det är så dyrt, det är ju ny produktion.
Eller husen har stått där sen 2007. Så relativt nytt. Den som står etta har varit med sen 1998.