• Anonym

Har ni fått feber och migrän samtidigt?

Jag har något som jag misstänker är migrän. En extrem huvudvärk som helt ärligt får mig att vilja ta livet av mig i stunden, får illamående, ljud-och ljuskänslighet. Oftas får jag också ca 39graders feber som kommer väldigt snabbt. Det utlöses oftast av sömnbrist eller överansträngning.

Jag vet att man inte brukar ha migrän och feber tillsammans men det är ju skumt att jag alltid får så. Har någon upplevt samma sak?

• Svar på tråden Har ni fått feber och migrän samtidigt?
  • Anonym
    Miia88 skrev 2010-12-27 17:53:07 följande:
    japp.
    Får du det varje gång? Det är ju så konstigt eftersom det inte nämns någonstans. Det står bara att feber med huvudvärk kan vara farligt pga hjärnhinneinflammation men det är ju knappast en faktor hos mig.
  • Miia88

har bara haft migrän 3-4 gånger  i mitt liv , men jag kallsvettas o blir jättejättevarm och illamående, spyr också.

• duvetmia

Jag skulle inte ens kunna ta reda på om jag har feber när jag har migrän, blir alldeles för utslagen..

• Anonym
    duvetmia skrev 2010-12-27 18:18:04 följande:
    Jag skulle inte ens kunna ta reda på om jag har feber när jag har migrän, blir alldeles för utslagen..
    Det blir jag också, men det tar ca 1-2h innan jag är så illa därad att jag inte kan röra mig alls. Under de 1-2h har jag bara lite ont, men sen kommer febern från ingenstans, känns som att jag är helt illröd i huvudet och blir så varm i huvudet men fryser resten. I det läget brukar det ligga på 39, men sen när migränen utvecklats fullt ut så har jag ingen aning om hur hög feber jag har. Jag gråter av smärtan och blir galen på att det tar lång tid för medicinerna att verka. Man står ju inte ut!
  • duvetmia
    Anonym skrev 2010-12-27 18:24:04 följande:
    Det blir jag också, men det tar ca 1-2h innan jag är så illa därad att jag inte kan röra mig alls. Under de 1-2h har jag bara lite ont, men sen kommer febern från ingenstans, känns som att jag är helt illröd i huvudet och blir så varm i huvudet men fryser resten. I det läget brukar det ligga på 39, men sen när migränen utvecklats fullt ut så har jag ingen aning om hur hög feber jag har. Jag gråter av smärtan och blir galen på att det tar lång tid för medicinerna att verka. Man står ju inte ut!
    Nej det är otroligt jobbigt.. För mig börjar det med lite vanlig huvudvärk (som jag har jämt, så finns inget att göra då), sen när jag inser att det är migrän är det för sent..
  • Fridafröjd

Hej

Jag har något liknande. Har ofta migrän. När jag har en infektion i kroppen eller feber så utlöser det nästan alltid ett fruktansvärt anfall.

Svar på tråden Har ni fått feber och migrän samtidigt?