Hund som inte äter
Hej! Jag undrar om någon hundkunnig person kan hjälpa oss?
Vi har en blandras på snart 9 månader. Han har sedan en tid tillbaka ätit väldigt dåligt. Han väntar tills han verkligen, VERKLIGEN är hungrig. Jag lägger upp mat på morgonen till honom, och förut åt han den samtidigt som vi andra åt vår frukost. Men sedan började det gå allt längre och längre tid och nu kan det gå enda till kvällen innan han får i sig det. Så istället för att äta tre gånger/dag som vi vill så äter han bara en gång! Fick tipset att blanda i mjukmat, bara lite, och till en början funkade det, han slukade det andra med. Men nu slickar han bara bort det mjuka och lämnar resten. Provade köpa ett nytt foder idag, tänkte att han kanske helt enkelt inte giullar det vi hade. Förklarade mitt problem och sa att jag behöver ett foder som hundar brukar tycka är gott. Köpte det jag blev rekommenderad och väl hemma fick han litegrann på en gång. IOnte en hel skål förstås, jag vet ju att man inte ska byta bara sådär. Hur som hellst så gick han till skålen på en gånmg och åt. Så jag tänkte att nu äntligen skulle han börja äta igen! Men nej, nu är det samma visa igen. Han har inte rört skålen sen 15.00, då han åt det där lilla jag hällde in då.
Vad ska man göra? Han är ju fortfarande valp och växer så han måste ju äta! Känner flera som haft detta problem och till slut börjat ge människomat pga av det, men vi vill inte hålla på så. Vi vill ge våran hund riktig hundmat.