• Queenie70

Nån hostmedicin som inte smakar skit till 2.5 åring?

Min unge håller på att hosta lungorna ur sig, och det är heeeelt omöjligt att få i honom hostdämpande. Noskapin smakar rätt starkt av nån slags anis och den smaken går igenom allt. Efter flera antibiotikakurer på raken förra året har ungen lärt sig alla trick man kan tänkas ta till för att få i honom medicinen. Jag tycker så synd om honom när han inte får sova. Nån som vet nån hostdämpande man man få utskrivet som smakar gott?

• Svar på tråden Nån hostmedicin som inte smakar skit till 2.5 åring?
  • SaraHeleneBirgitta

När min lille kille på 2,5 år inte vill ta sin hostmedicin blendar jag in den i lite saft. Han dricker upp den på en gång.

• Jezamine

Om han får hostdämpande? Kan han hosta upp slemmet då?

Jag är INTE avstängd
  • queenofangels

min dotter ber om sin host medecin o tar den utan problem själv (självklart får hon bara när hon hostar) så gissar att den e god. är mollipec. sambon säger också att den e god, själv klarar ja inte av flytande medecin så därför har ja inte smakat.

• Jezamine
    queenofangels skrev 2010-12-27 21:03:15 följande:
    min dotter ber om sin host medecin o tar den utan problem själv (självklart får hon bara när hon hostar) så gissar att den e god. är mollipec. sambon säger också att den e god, själv klarar ja inte av flytande medecin så därför har ja inte smakat.
    Mollipect är ju även slemlösande.
    Jag är INTE avstängd
  • Queenie70

Han har inget slem, det är en helt torr hosta. Och jag har försökt blanda i allt, men ungen luktar på det och sniffar upp minsta droppe medicin som en blodhund. Blandade en liten liten skvätt i ett helt glas julmust, men han märkte det direkt.

• queenofangels
    Jezamine skrev 2010-12-27 21:03:55 följande:
    Mollipect är ju även slemlösande.

japp, den e ju de vilket e bra.

• Queenie70

Cocilana är ju god, men jag utgår ifrån att man inte kan ge det till en så liten.

• Queenie70

Är molipect dämpande också?

• Jezamine
    Queenie70 skrev 2010-12-27 21:09:01 följande:
    Cocilana är ju god, men jag utgår ifrån att man inte kan ge det till en så liten.
    Vad sade läkaren..?Du ahr väl frågat sjukvården när det gäller ett så litet barn?
    Jag är INTE avstängd
  • Queenie70
    Jezamine skrev 2010-12-27 21:10:32 följande:
    Vad sade läkaren..?Du ahr väl frågat sjukvården när det gäller ett så litet barn?
    Nej, jag ska ringa VC i morgonbitti.
Svar på tråden Nån hostmedicin som inte smakar skit till 2.5 åring?