• Snäckan6

Någon som varit inlagd under graviditet och fått dropp???

Undrar om någon varit inlagd under sin graviditet och fått dropp?

Jag har så svårt att få i mig mat och vätska att jag tappar i vikt så nu är jag väldigt smal. Jag vill egentligen inte alls bli inlagd men skulle nog behöva få dropp tror jag, kan man få dropp och åka hem typ och kanske åka in sen igen för att få mer dropp?

Någon som vet? 

• Svar på tråden Någon som varit inlagd under graviditet och fått dropp???
  • amina22

Hej jag blev  så Sjuk under min gravidietet för några årsedan att det blev abort, Kunde inte äta eller Dricka och dom gav mig 2 val ligga på sjukhus 9 månader eller abort, det var hemskt jag lider med dig stackars dig,

Du kan åka in till sjukhus och få drop sova över ett dygn sen hem lycka till

Hur mycket har du gått ner? och vilken månad är du i? och hur mkt får du i dig om dagenh

• Ulaninen

Jag antar att de kollar upp hur pass illa det är, och att behandlingen utgår från just din situation.

Kan bara svara för mig själv, som inte alls haft svårt att äta eller varit för smal eller undernärd som gravid, men i somras blev jag rejält magsjuk med diarré i flera dygn, var i vecka 21-22 då. Kunde inte behålla något alls, inte ens vatten eller vätskeersättning även om jag tog pytteklunkar. Allt åkte rakt igenom. Blev jätteorolig för bebisen i magen och fick mer och mer ont i huvudet samt var så matt och svag. Jag fick komma och få dropp på sjukhuset, låg väl ca 2 timmar och fick sen åka hem eftersom det inte var skäl till att lägga in mig för natten. Sen vände det och jag mådde bättre dagen efter, kunde behålla vätska. Annars hade jag fått komma tillbaka nästa morgon/förmiddag igen för samma procedur.

Så jag gissar att om du mår hyfsat okej och klarar dig hemma så kan du komma dit och få dropp och sen åka hem igen, om de inte hittar andra anledningar att lägga in dig. Som sagt, min situation var ju helt annorlunda, men svaret kanske är till någon hjälp i alla fall :)

Lycka till, och jag hoppas det vänder för dig! Tycker absolut att du ska ta det på allvar i alla fall!!

• Snäckan6

Jag väger normalt ca 53 kg och är 168 cm lång så jag är ganska smal i normala fall. Nu är jag i vecka 29 och har gått ner till ca 47 kg vilket syns mycket på kroppen.

Jag ska till barnmorskan + göra tillväxtUL på onsdag så då ska jag fråga om det finns möjlighet för mig att åka in och få dropp och kanske åka hem igen. Har två små barn på 3 och 4.5 år som jag inte "vill lämna" och vet att jag kommer tycka det är hemskt att ligga inlagd någon längre tid.

Tack så mycket för era svar! Känns som det finns ett litet hopp nu i alla fall!

• Göteborgsmamman75

Inte inlagd länge men jag fick när kräkningarna var som väst komma in med jämna mellanrum och "droppa upp" mig till normal nivå igen. Men det var bara över natten och så fick jag komma hem på dagen efter. Inga problem alls.

• Ebba091210

Jag låg inne ons-sön och fick 10 liter dropp pga jag var uttorkad. Efter MYCKET tjöt fick jag åka hem på söndagen men var tvungen att gå till bm varje dag för urinprov..

• vampyria2

Jag har fått legat inne de tre sista gångerna jag har varit gravid pga samma som dig. Jag har fått legat inne över dagen för att sen få sova hemma, men var tvungen att komma tillbaka på mogonen tre dagar i stöten fick jag hålla på så.

• QueenEM

hej! Jag låg inne på sjukan i fyra dagar med dropp och matförbud för att lugna ner min mage för att jag har kräkts alldeles för mycket nu under min graviditet. Droppen är fantastisk må jag säga. Nog för att jag var extremt hungrig dom sista timmarna på mitt matförbud men man känner sig väldigt pigg med droppen. Jag skulle åka in om jag var du, du förlorar ju inget på att göra det och tror att alla som mår lite sämre borde göra det. Testa och se vad du tycker, ingen kan tvinga dig att vara kvar på sjukan.. Lycka till!

• ChicoB

Hej!
    Låg inne 3 dagar pga uttorkning och kräkningar som aldrig slutade. Hade mat och dryck "frbud" första 24 timmarna och vätskades då enbart med dropp efter det fick jag sakta prov att börja dricka igen och så småningom äta lite skorpor mm. När jag kunde behålla det jag fruckit och ätit fick jag åka hem. HATAR sjukhus och tyckte det var fruktansvärt jobbigt att vara där första dygnet men droppet hjälpte att få slut på både kräkningar och illamående och huvudvärk om än för några dagar så var det värt det. Har efter det sluppit fler sjukhusvistelser men kräks fortfarande och är i vecka 25 nu. Svårt att tro att det kommer försvinna innan hon är ute. :( En annan bra sak med sjukhusvitselsen var att jag fick bättre mediciner mot illamåendetän bara ponstafen och lergigan, fick zofran som hjälpt mig!
    Lycka till!

Svar på tråden Någon som varit inlagd under graviditet och fått dropp???