Jag antar att de kollar upp hur pass illa det är, och att behandlingen utgår från just din situation.
Kan bara svara för mig själv, som inte alls haft svårt att äta eller varit för smal eller undernärd som gravid, men i somras blev jag rejält magsjuk med diarré i flera dygn, var i vecka 21-22 då. Kunde inte behålla något alls, inte ens vatten eller vätskeersättning även om jag tog pytteklunkar. Allt åkte rakt igenom. Blev jätteorolig för bebisen i magen och fick mer och mer ont i huvudet samt var så matt och svag. Jag fick komma och få dropp på sjukhuset, låg väl ca 2 timmar och fick sen åka hem eftersom det inte var skäl till att lägga in mig för natten. Sen vände det och jag mådde bättre dagen efter, kunde behålla vätska. Annars hade jag fått komma tillbaka nästa morgon/förmiddag igen för samma procedur.
Så jag gissar att om du mår hyfsat okej och klarar dig hemma så kan du komma dit och få dropp och sen åka hem igen, om de inte hittar andra anledningar att lägga in dig. Som sagt, min situation var ju helt annorlunda, men svaret kanske är till någon hjälp i alla fall :)
Lycka till, och jag hoppas det vänder för dig! Tycker absolut att du ska ta det på allvar i alla fall!!