• sju27

bidrottninggele, någon som provat?

hallå alla!!

fick idag min mens IGEN, (fan) vi har försökt baka bebis länge nu och bestämde mig för att om det inte lyckas denna gång ska jag ge bidrottninggele en chans.

tog en kapsel idag på första mensdagen, är det någon som har några erfarenheter att dela med sig att detta?
    någon som provat bidrottninggele och tillochmed plussat?

Vore kul om det fanns någon man kunde bolla tankar med!

Kram

• Svar på tråden bidrottninggele, någon som provat?
  • Tuffsan

Jag skulle också vilja veta. :)

• onionen

jag är inne på min andra månad med bli-gravid-medecin från hälsokosten!

jag fick detta receptet:

morgon: 2 msk Movitotal, 3 kapslar essential woman, 1 kapsel e-vitamin

lunch: 3 kapslar essential woman

kväll: 2 msk Movitotal, 3 kapslar essential woman, 1 kapsel apiforce (bidrottninggelé)

detta ska "ge dom rätta förutsättningarna". men jag har ju bara provat 1 månad än så länge.
    får se om det ger något resultat! hoppas ju för allt i världen att det fungerar!
    det e ju värt  att prova.
    jag känner mig piggare av movitotal så nåt gott har det för med sig iaf!

Skrattande

• Tingli

jag och min man försökte i !½år innan det tog sig.
    jag testade bidrottningsgelé apiforce utan resultat, men bytte till royal jelly som är lite starkare. det tog sig direkt. om det berodde på royal jelly eller inte vet jag inte, men jag väljer att tro det
    så nu är jag i v18!

BANANAHAMOCK
  • Tingli
    Tingli skrev 2011-01-06 22:03:13 följande:
    jag och min man försökte i !½år innan det tog sig.
    jag testade bidrottningsgelé apiforce utan resultat, men bytte till royal jelly som är lite starkare. det tog sig direkt. om det berodde på royal jelly eller inte vet jag inte, men jag väljer att tro det
    så nu är jag i v18!
    1½ år ska det stå
    BANANAHAMOCK
  • JePaLuLi

Jag och 5 av mina vänner blev gravida med första barnet då vi åt/drack grape(juice).
    Det finns tydligen något i grape som stimulerar äggloissningen. Vi hade alla kämpat i flera månader och när vi testade grapen lyckades vi. Har svårt att tro att det var en tillfällighet
    Om inte annat så är det värt ett försök, det är ju helt naturligt och inga konstigheter man stoppar i sig.

Lycka till!

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • sju27
    JePaLuLi skrev 2011-01-06 22:07:17 följande:
    Jag och 5 av mina vänner blev gravida med första barnet då vi åt/drack grape(juice).
    Det finns tydligen något i grape som stimulerar äggloissningen. Vi hade alla kämpat i flera månader och när vi testade grapen lyckades vi. Har svårt att tro att det var en tillfällighet
    Om inte annat så är det värt ett försök, det är ju helt naturligt och inga konstigheter man stoppar i sig.

Lycka till!
    tack så mycket för tipset! ska definitivt prova, dricka man det hela månaden eller? och köper på vanlig matbutik?

Tack. kram!
  • JePaLuLi
    sju27 skrev 2011-01-06 22:24:27 följande:
    tack så mycket för tipset! ska definitivt prova, dricka man det hela månaden eller? och köper på vanlig matbutik?

Tack. kram!
    Det tycker jag! Absolut värt ett försök!
    Jag började på mensens första dag och åt både färsk grape och drack juice (finns på ica) fram till äl. Det är ju en ganska speciell smak, men man vänjer sig snabbt. Till slut var det riktigt gott =) Man kn ha på lite socker om man tycker att det är för beskt.
    Vet inte om det var nåt supermedel för när lillen bara var tre månader blev jag gravid igen. Trots att mensen inte kommit tillbaka och jag helammade Från att ha varit skengravid varje månad till att få två barn inom loppet av ett år
    Kram!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • sju27
    JePaLuLi skrev 2011-01-06 23:05:43 följande:
    Det tycker jag! Absolut värt ett försök!
    Jag började på mensens första dag och åt både färsk grape och drack juice (finns på ica) fram till äl. Det är ju en ganska speciell smak, men man vänjer sig snabbt. Till slut var det riktigt gott =) Man kn ha på lite socker om man tycker att det är för beskt.
    Vet inte om det var nåt supermedel för när lillen bara var tre månader blev jag gravid igen. Trots att mensen inte kommit tillbaka och jag helammade Från att ha varit skengravid varje månad till att få två barn inom loppet av ett år
    Kram!
    Det låter ju helt underbart! då ska jag satsa på det nästa cykel om det inte blir pluss nu!
    hade du n¨ågra speciella syntom efter du druckit det eller var allt som vanligt bara?
    kram
  • abovo

Jag provade Apiforce när jag och min man hetsade som mest, blev dock inte gravid eftersom vi senare efter utredning fick reda på att min man har alldeles för få spermier för att jag ska kunna bli gravid på naturligt vis.

Jag kan alltså inte uttala mig om huruvida det fungerar eller inte, men jag vill tala om att jag, som i princip alltid har haft mycket regelbunden cykel, fick helt rubbad cykel när jag åt Apiforce. Ägglossningen blev skum och jag hade stegring i fleeera dagar och mensen kom drygt en vecka sent - jobbigt när man går och hoppas som mest. När detta hände mig läste jag att det var ganska vanligt att få rubbad cykel när man äter bidrottninggelé, kan vara bra att vara förberedd på det. 

Stort lycka till!!! 

Svar på tråden bidrottninggele, någon som provat?