• ekenek

Timpenning inom vården i Stockholm ?

hej

jag skulle vilja veta vad timpenningen  exl OB ligger på ett ungefär, för en utbildad undersköterska

med arbete inom vård och omsorg (sjukhus, hemtjänst, boenden, ledsagning, personlig assistans etc)

och om det skiljer mycket mellan privat, kommunalt, landsting.

Jag vet att det finns lönestatistik att hämta på webben, men jag är intresserad av just timpenningen.

Speciellt på södra sidan typ; Älvsjö-farsta-vantör / Enskede Årsta (kan ej alla stadsdelsförvaltningar).

Är 120 kr i timmen för högt eller för lite?

/Linda

• Svar på tråden Timpenning inom vården i Stockholm ?
  • Tecken

Det finns ju statistik för timanställdas löner också? Vet att Kommunalarbetaren har mycket statistik på sin hemsida, kolla där.

Inom vården är det individuell lönesättning, det går därför inte att stirra sig blind på en siffra/timlön och tro att man kan få lika mycket som någon annan.

Spontant känns 120kr/h lågt. Jag låg mycket högre för några år sedan (jobbar inte alls inom vården nu). Hur mycket erfarenhet har du? Vilken typ av arbetsplats handlar det om? SLL betalar ofta lägre än exv kommunen.

• ekenek

hej
    jag har jobbat i vården i 20 år, men uska sedan 10 år.
    Här får man mer inom LSS (kommunen) än inom äldreomsorgen (kommunen)
    privat vet jag inte alls, förutom att en vän blev erbjuden 110 kr i timmen direkt hos en som behövde personlig assistans (alltså dom var egna - inte anlitat nåt företag). Hon tackade nej. 123 kr fick hon istället av kommunen.

jag ska kolla lite nogrannare på kommunals sida, har bara sett statistik på månadslöner somsagt.

Svar på tråden Timpenning inom vården i Stockholm ?