• Hoppaspåfler

Vilken blöjja läcker inte??

Hej! Har en liten kille på 1 år här... blir tokig på att inte hitta någon blöjja som inte läcker ! Han är ofta lös i magen och då läcker det ut i ryggen och ofta vaknar han med skit upp till axlarna o i sängen. Snälla ge mig tips på vilken blöjja jag skall köpa.

Hälsningar Helene!

• Svar på tråden Vilken blöjja läcker inte??
  • LindaB78

Håller med. Låter som det är passformen som är viktigast för er. Är det väldigt tighta runt låren och det kommer mycket bajs på en gång, så hinner inte blöjan att absorbera oavsett hur bra den är. Och då tar det vägen upp i ryggen. Så då är det bara att välja kladdig rygg eller kladdiga ben...

Har du provat att ha dubbla blöjor på natten?

• alvide

Ofta kan en byxblöja vara bättre. Prova det.

• redneck girl

vi har byxblöja till ettåringen...och de håller tätt bättre tycker jag .

• Hoppaspåfler

Det låter som det blir byxblöjja Tackar så mycket för hjälpen alla mammor!

• LindaB78

Byxblöja funkar inte på vår son. Han har det på dagen men på natten är det tradionell blöja som gäller.
    (Libro stl7)

• milli79

Det låter som ni bör kolla upp eran sons mage. Vid ett års ålder brukar de inte bajsa på natten & är han dessutom lös i magen så kan det säkert vara så att han får i sig något som han inte tål. Bättre att se orsaken till problemet vilket inte lär va fel sorts blöjor.

Däremot har vi lidls blöjor men 1stl större till vår son vilka funkar bra för oss... men som sagt ta upp det med BVC el testa utesluta tex mjölk/välling vilket är vanligt att man inte tål... kan såklart va något annat oxå.

Lycka till!

Svar på tråden Vilken blöjja läcker inte??