Känner mig inte gravid... v.16 och oroar mig
Jag känner mig inte gravid. Jo, jag har ju blivit lite tjockare om magen och folk ser att jag är gravid... Men i övrigt tycker jag inte att min graviditet känns något alls. Jag har känt några små sparkar - tror jag - men det är så flyktigt så jag inbillar mig att jag nog hade fel. Det här är mitt andra barn. Vid första graviditeten upplever jag att jag kände mycket, mycket mer. Det var molande värk, foglossning, ligamenthugg, rörelser o.s.v. Nu ser jag bara tjock ut men känner ingenting.
Jag har småångest för Ultraljudet också. Oroar mig för att det ska vara något fel på barnet. Jag inbillar mig att det är dött. Att det har slutat växa. Sånt där hemskt! Så här var jag inte vid min första graviditet. Då var jag inställd på att allt var bra. Jag var inställd på att jag var som gjord för att föda barn med mina breda höfter men jag hade ju fel. Igångsättning och akut kejsarsnitt. Jag kanske inte vågar vara så naiv längre. Jag vågr inte riktigt tro på att jag har lika stor tur även med nästa barn. Att resultatet även denna gång ska bli lika lyckat...
Tankar... please?