• kar74

Varning ang ultraljudbilder

Hej, ville bara varna alla ang ultraljud bilder. Såg min svägerskas 10 år gamal ultraljdbilder. Kvaliten bli sämre med åren, så jag och min man kom på den bra idén att laminera dem. DET GÅR INTE !!!!!!. Resultatet blev helt svart. Ultraljudbilderna blev helt svarta och förstörda. Det visade sig att bilderna tål inte värme. Så gör inte samma misstag. Kan tänkta mig utan att jag vet dock att det kanske inte är så bra att ens kopiera dem..... Så gör inte samma misstag som vi gjorde.

• Svar på tråden Varning ang ultraljudbilder
  • ceciliaa

Man tror kanske att de ska hålla bättre då, men de smälter typ. Förvara dem mörkt.

• Mor Gulle

Ja, jag gjorde samma misstag med dotterns bilder, men jag hade scannat in dem på datorn som tur var..

• turia

vi kopierade o laminerade kopian

• Åsa H

Det går dock bra att scanna in dom i datorn om man vill föreviga bilderna, värmen från scannern förstör ej bilderna, iaf inte våra

• lollipop25

kopiera ska inte vara något problem

• caesar

scanna in den och sen kan man gå till fottoaffären och framkalla i fotokvalitet. och sen kan man laminera fottot
    eller det behöver man ju inte sa min kille. det är ju kaka på kaka. för fotto affärens bilder håller ju i evighet. och sen har man ju kopian i datorn så man kan framkalla 100g om

• Smindy

Jag tog kort på kortet & det blev ok! Lite suddigare men som sagt, OK!

• Adelisa

Man kan inte kopiera heller sa de när vi var och gjorde UL..

Men jag scannade bilderna och skickade iväg dem med dig.bilderna och fick dem på vanligt foto.. smidigt!

• Adelisa

dem ska ju blekna även med tiden..

• LillaMalin

Jag tog oxå kort på kortet och sen har jag framkallat. Blev bara bra
    (Bilderna i mitt galleri är tagna med digitalkameran på originalen)

Svar på tråden Varning ang ultraljudbilder