• Lilly80

vilken ramfärger mot lila vägg?

Har tänkt att sätta upp en massa bilder ovanför våran säng, vi har sängramen malm i ek, sen har vi vita väggar och där vi har sängen har vi en lilafondvägg. Jag har sån beslutångest var man ska har för färg på ramarna, svarta bli kanske för tråkiga. Gärna tips på gardinfärger med Solig

• Svar på tråden vilken ramfärger mot lila vägg?
  • Lilly80

ah har faktiskt tänkt på silver/grå! något som bryter av mot det lila

• SjälvaJag

ja, just lila och grå/silver är supersnyggt tillsammans

• Ängeln 80

Har ni några andra möbler i sovrummet?

• Ängeln 80
    Ängeln 80 skrev 2010-12-28 16:46:14 följande:
    Har ni några andra möbler i sovrummet?
    Glömde skriva att jag skulle ha valt ek...
  • Lilly80

Det är ek i sänggaveln och garderoberna, sen har vi 2 ljuslila fasta garderober som ska bli vita, sen övrigt vita väggar. Har inte satt upp något annat.

• Marre79

Vill man bryta av ordentligt och ha lite färgstarkare tycker jag att lila och cerise är häftigt ihop.

• sanols

Skulle ha satsat på gröna gardiner, inte panellängder utan sånna här som hänger fritt! (Hjärnstopp) så man får en ordentlig textilkänsla. Sen variera med olika grönfärger runt om i rummet, på sängkläderna gröna....överkast kasnke i vitt och nått lätt blommigt, mkt kuddar,

Som ngn sa...silver ljusstakar där man kan stoppa stora ljus på....kanske klämma in nån svart snygg kruka. Mkt växter... Kombinera med gröna färger....inge lila när du har de på fondväggen! Annars är de lätt att rummet flyter bara bort om de inte kommer in nå färg!

• sanols

Satsa på svarta ramar! I Olika former och tjocklekar på ramarna, så leker du med accentfärgrn grönt "röstar jag på" i tyget kuddarna och övrga inredningen!

Svar på tråden vilken ramfärger mot lila vägg?