• Filoso Fisken

Hur uttalas Tamlin?

Kan det vara.. "Tamm-Linn" typ? Fast i en enda följd alltså.
    Tycker det är ett riktigt sött namn! Tyvärr associerar jag det lite med ett dagis barn som inte kan säga "samling" ordentligt. Too bad

• Svar på tråden Hur uttalas Tamlin?
  • Northman

Jag har bara hört det uttalet, Tammlinn Jättefint är det i allafall !

• Filoso Fisken

Då har jag nog fattat det rätt iallafall! Jag håller med dig, det är superfint (om man bortser från mina jäkla associationer).

• Emmi27

Spontant läste jag "Tammliiin" men har aldrig nånsin hört namnet förut. Associerar till Ture Sventon eller typ ett namn på nån sån där magmedicin för spända tarmar

• SeTa

Jag uttalar det också Tammlinn. Min enda association är demonen i Sagan om Isfolket.

• Menhir

Támliin, dvs som Bolin eller Elvin. Men det kanske är för att jag utgår ifrån att det är ett efternamn (eller läkemedel som Emmi skrev), inte ett förnamn som det verkar i tråden.

• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Säger Tammlinn. Älskar namnet, men det känns lite konstigt att döpa ett barn till det när man läst Sagan om isfolket...

• SeTa
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2010-12-28 18:10:32 följande:
    Säger Tammlinn. Älskar namnet, men det känns lite konstigt att döpa ett barn till det när man läst Sagan om isfolket...
    Håller med.
  • LoveLee
    DenNamnbitne skrev 2010-12-28 19:23:32 följande:
    Antingen Tammlinn eller Taemmlinn (dvs mer som det engelska ljudet åt ä-hållet)
    Håller med du! Glad
  • Mint

Som någon sa; som när ett barn inte kan säga "samling" Flört

Gulligt namn, men tveksamt med Isfolks-referensen... Man kan väl säga att jag personligen är emot att namnge barn som karaktärer ur främst Sagan om Isfolket och Grottbjörnens folk, men även alla fantasy-böcker. Ingen Frodo för mig, alltså

Svar på tråden Hur uttalas Tamlin?