• Helena75

Mutsy barnvagn...

Nu när Moas vagn ändå blev stulen så måste jag ju nu köpa en ny vagn. Har sneglat åt Mutsy här ett tag och nu kanske kanske får jag köpa en och testa.

babybee.se/butik/index.php&osCsid=ae27e721c1049a7149b74e097ab9e728

Vad tror ni om Mutsy 3 rider?

Nu är den ju viktmässigt ganska tung men den är ju otroligt cool och säker lättkörd oxå. Vi har nu en Bugaboo Cameleon men eftersom lillebror tar över den i Februari så blir ju Moa utan vagn och då är hon 2,5 år. Så hon behöver en egen vagn oxå. Vi ska inte ha ngn syskonvagn utan när vi går till dagis så blir det ståbräda.

Mittandra alternativ är Quinny 3xl Comfort vet ju att den är kanon.....men.....vill ju ha ngt nytt *s* Sambon tycker Quinnyn.

babybee.se/butik/product_info.php&products_id=125&osCsid=ae27e721c1049a7149b74e097ab9e728

• Svar på tråden Mutsy barnvagn...
  • Dinkanesh

Jag har en Mutsy Urban rider som jag är otroligt nöjd med. Den är väldigt lättkörd, går inte att jämföra med "vanliga" vagnar. Att den är tung tänker man inte på, ska man lyfta framhjulen för att få upp den för en trottoarkant så drar man helt enkelt ut handtaget en bit och får på så vis bättre hävkraft.
    Det är en vagn jag varmt rekommenderar!

• Turran

Jag hade en Mutsy Urban Rider forst (vi tyckte den var snygg och verkade praktisk). Dessvarre ar den valdigt bred och jobbig att ga i affarer med. Efter en massa gnall kopte min sambo en Bugaboo till mig och den ar jag valdigt nojd med. Om du ska ha Mutsyn for skogspromenader etc sa tycker jag att den ar bra men om du springer mycket i affarer sa tror jag inte att den ar ett bra val (sarskilt som du sakert har vant dig vid Bugaboo--det ar stor skillnad pa svangradien och du kommer sakert att uppleva den som klumpig).

• Helena75

Turran: Jo Bugaboo har gjort mig väldigt bortskämd måste jag säga Men Moa behöver ju en vagn oxå och jag kan bara inte köpa 2 Bugabopo vagnar...Eller?? *asg*

Dikanesh: Tack. Kul att du är nöjd!! Hur är kvalitèn upplever du?
    Jag är helt inen på den som har roterbart framhjul Mutsy 3 rider. Vi får se om det blir en sådan

• Dinkanesh

Jag har inte haft min så länge ännu men tycker att det är bra kvalitet. Den känns inte plastig eller jinglig.
    Jag kan hålla med Turran om att den är lite bred däremot är den kortare och därmed mer kompakt, men om 3 rider är likadan kan jag inte svara på.

• Tili

Jag har en urban rider och är jätte nöjd. Försäljaren rekommenderade urban rider mer än 3 rider pga tipp risken på tre hjulingar. Jag har kännt på båda och tycker att urban rider är helt klart bättre och lättare att köra än 3 rider.
    Självklart är den tyngre att köra än bugaboon men jag tycker att den känns stabilare.
    Jag kan helt klart rekommendera den.
    Och ställer du en bugaboo framför en mutsy urban rider så är den inte så mycket bredare så att det skulle vara problem i affärer!!!

• Tygtiiger

Ni som har mutsy - kan ni inte mäta hur bred den är mellan bakhjulen så kan jag jämföra med min briopråm? Jag är också sugen på en 3rider som sittvagn...

• Dinkanesh

Min Urban rider är ca 63 cm mellan bakhjulen och ca 73 cm mellan fram och bakhjul.

Svar på tråden Mutsy barnvagn...