• Vårkänslor

Hjälp med vegetarisk nyårsmeny

Jag måste få bolla idéer med någon! Håller på att bli galen. Har ofärdiga ideér och jag behöver få dom fullständiga =P

Till förrätt tänkte jag fylla pasta med någon slags laxröra.. Några förslag kanske? Kanske någon citronsås till, vet inte riktigt, kanske ädelostsås.

Till varmrätt funderar jag på kyckling med potatisgratäng men jag tycker att det e aldeles för enkelt. Jag vet inte va ja ska göra? Vill ju inte servera fisk igen.

Till efterrätt tänker jag någon slags pannacotta, eller glassbomb?

Åhh hjälp miig!

• Svar på tråden Hjälp med vegetarisk nyårsmeny
  • anayia

Skulle de inte vara vegetariskt?

• Vårkänslor

Hon äter fisk och kyckling

• Vårkänslor

Ok då ber jag om ursäkt.. Vad är hon då da?

• Vårkänslor

Ok tack så mycket då vet jag =)

Någon som vill hjälpa mig med maten nu när jag vet vad hon är? ;)

• Rigmor Mortis

Näe, jag kan bara vegetariskt Och jag gillar när folk som inte är vegetarianer kallar sig det, det är som om jag skulle kalla mig nykterist "men jag dricker vin" och är en starkt bidragande orsak till att man ibland erbjuds fisk som vegetarisk rätt (och får gå hem hungrig) 

• msister
    Rigmor Mortis skrev 2010-12-29 18:17:08 följande:
    Näe, jag kan bara vegetariskt Och jag gillar när folk som inte är vegetarianer kallar sig det, det är som om jag skulle kalla mig nykterist "men jag dricker vin" och är en starkt bidragande orsak till att man ibland erbjuds fisk som vegetarisk rätt (och får gå hem hungrig) 
    Word!
    Vårkänslor skrev 2010-12-28 19:16:42 följande:
    Jag måste få bolla idéer med någon! Håller på att bli galen. Har ofärdiga ideér och jag behöver få dom fullständiga =P

Till förrätt tänkte jag fylla pasta med någon slags laxröra.. Några förslag kanske? Kanske någon citronsås till, vet inte riktigt, kanske ädelostsås.

Till varmrätt funderar jag på kyckling med potatisgratäng men jag tycker att det e aldeles för enkelt. Jag vet inte va ja ska göra? Vill ju inte servera fisk igen.

Till efterrätt tänker jag någon slags pannacotta, eller glassbomb?

Åhh hjälp miig!
    www.google.com
  • Vårkänslor

Oj tack va alla kan vara snälla! Ber så mycket om ursäkt om jag har förolämpat folk.. Det va ju inte meningen.. Ville bara ha lite hjälp och laga någonting gott till mina vänner..

• Jennywise

FL i ett nötskal.:)
    Vi ska köra vegetarisk nyårsmeny som ser ut så här:
    Förrätt: falsk hummersoppa med hemmagjorda brödkrutonger.(Det är en slags morotssoppa.)
    Varmrätt: Ugnsstekta marinerade grönsaker med vegogrillspett(marinerade quornbitar, halloumi, champinjoner och vegkorv) och tsatziki.
    Dessert: Saffranscheesecake med varma hjortron.

Helvegetariskt och supergott! Vet inte om det var vad du var ute efter, men det är åtminstone ett konkret menyförslag utan skäll.:)

• Vårkänslor

Tack så mycket Gordnid det va snällt av dig.. Jag har bett dom ta bort den här tråden.. Blev ju så fel..

• Jennywise

Som sagt, FL i ett nötskal. Jag hjälper dig gärna med recept om det skulle vara något på menyn som låter intressant. Spontant känner jag att pasta till förrätt kanske blir lite väl matigt? Är ju trist om gästerna redan är mätta när huvudrätten serveras. Då kanske du kan ha något annat till förrätt och köra fisk till huvudrätten istället? Finns väl massor av goda fiskrecept kan jag tänka mig! Lax är väl alltid ett säkert kort och lite lagom nyårslyxigt?

• Vårkänslor

Jag tror att jag gör som så att jag går till affären imorgon och kollar vad som finns.. Får bli va det blir =P

Svar på tråden Hjälp med vegetarisk nyårsmeny