• lillamye

HJÄLP ungen har målat hela ansiktet med en bingolotto penna nu går de inte bor törs man släppa henne på dagis?t

hur sjutton ska jag lyckas tvätta bort de? rosa i hela ansiktet och hon ska på dagis imorgon så va gör man`?

kan hon gå så där? får panik.

• Svar på tråden HJÄLP ungen har målat hela ansiktet med en bingolotto penna nu går de inte bor törs man släppa henne på dagis?t
  • MintMint

Har du provat med matolja? Det brukar gå ganska bra att få bort färg från hud med det. Annars får hon väl gå som hon är. Jag har också skickat iväg "färgade" barn till dagis/dagmamma. Skäms Sånt som händer.

• Menhir

De har sett värre saker på dagis!

Prova att tvätta med scrubkräm om du har någon sådan, annars får det nötas bort. Alla som ser dottern kommer att skratta lite och minnas alla konstiga saker deras egna ungar gjorde i den åldern!

• lillamye
    ModestyB skrev 2010-12-28 20:25:58 följande:
    Sånt gör barn. Varför skulle hon inte kunna gå till dagis?
    hl rosa i ansiktet ser tokig ut, provade acceton men de hjälpte inte,
    hon är snabb som en vessla o hittar på de mesta man hinner ej vända ryggen till.
  • Agent Fluff

Hahaha min dotter målade sig i örat och hela ytterörat med grön spritpenna... Hon fick gå till dagis med grönt öra

• Nape

Förlåt men..hahahahahahahahah! Kom ihåg att ta foton, perfekt till studentplakatet!

Om ni råkar ha våtservetter hemma kan du prova dem, Pampers tar bort intorkad målarfärg så den borde ta allt. Matolja kan funka och när min frisör skulle ta bort hårfärgsfläckar sprayade hon på hårspray på bomullstuss och duttade med den.

• eec82

brukar ta babyolja på svårare fläckar från pennor som sonen skaffat sig på sin hud, fungerat super.

• lillamye

provade solrosoljan och lite försvann men inte allt,

har börjat inse att det är komiskt trots allt en liten rosa gris hihi

• ModestyB
    lillamye skrev 2010-12-28 20:26:50 följande:
    hl rosa i ansiktet ser tokig ut, provade acceton men de hjälpte inte,
    hon är snabb som en vessla o hittar på de mesta man hinner ej vända ryggen till.
    Men nej! Aceton är ju jättestarkt, att du ens kunde komma på tanken att använda det på ditt barns hud. Dessutom är det kallt ute och acetonet lär ha tagit bort det naturliga skydd huden vanligen har. Hoppas det inte blir kallt imorgon.
  • Menhir
    Nape skrev 2010-12-28 20:28:29 följande:
    Förlåt men..hahahahahahahahah! Kom ihåg att ta foton, perfekt till studentplakatet!

Om ni råkar ha våtservetter hemma kan du prova dem, Pampers tar bort intorkad målarfärg så den borde ta allt. Matolja kan funka och när min frisör skulle ta bort hårfärgsfläckar sprayade hon på hårspray på bomullstuss och duttade med den.
    Bra tips! Innan du försöker få bort mer färg - FOTA!!
  • lillamye
    ModestyB skrev 2010-12-28 20:31:59 följande:
    Men nej! Aceton är ju jättestarkt, att du ens kunde komma på tanken att använda det på ditt barns hud. Dessutom är det kallt ute och acetonet lär ha tagit bort det naturliga skydd huden vanligen har. Hoppas det inte blir kallt imorgon.
    tänkte inte så långt var sambon som ropa ta acceton. har smort in hennes ansikte med babyolja nu,
  • 82sjo

Kunde varit min dotter som gjort så:)
    va min första tanke när jag läste att vilken tur att hon inte kommit på nåt sånt ännu.
    Annars gör hon alla hyss hon kommer på.

Men är nog bara låta det gå bort av sig själv

• a mor

Vänta bara tills håret ryker pga en glömd sax. 

• Alcarinque

Ja herregud, dessa barn. Äldsta är snart fem och hon har då både hunnit tatuera hela armarna, måla sig i ansiktet och klippa snygg frisyr tillsammans med grannen

Och japp, förskolan har sett det mesta  

Ta kort, det är roligt att skratta åt tillsammans med dem senare  

• JosefineK
    a mor skrev 2010-12-28 22:42:21 följande:
    eller ògonfransarna!
  • lillamye
    a mor skrev 2010-12-28 22:42:21 följande:
    jodå de har hon lyckats med på hemma o på dagis :S
  • Fröken85

Hehe.... min syrra testade pappas rakapparat på ögonbrynet en gång... Hon fick gå med halvt ögonbryn ett tag innan det växte ut igen...

Svar på tråden HJÄLP ungen har målat hela ansiktet med en bingolotto penna nu går de inte bor törs man släppa henne på dagis?t