• Pigelinen

Tapeter till sovrum? Vad har ni/vad vill du ha?

Börjat titta på tapeter till sovrummet men vill ha mer inspiration... Vi ska ha en vit sänggavel o ett lapptäcke i pastellfärger. Ljust och härligt.

Vad har du för tapet eller vilka skulle du vilja ha? Jag är inne på en fondvägg... Ge mig massa förslag, gärna bilde.

• Svar på tråden Tapeter till sovrum? Vad har ni/vad vill du ha?
  • Konvaljen

Jag är ju en person som gillar vitt så i vårt sovrum har vi bara vita väggar. Trist säger säkert någon, klassiskt och vilsamt säger jag.

• Pigelinen
    Konvaljen skrev 2010-12-28 22:48:06 följande:
    Jag är ju en person som gillar vitt så i vårt sovrum har vi bara vita väggar. Trist säger säkert någon, klassiskt och vilsamt säger jag.
    ja det kan ju vara fint också..
  • Lindadjo

Vi har en "sextapet" från linné som fondvägg i vårt sovrum. Tyckte den passade bra till ett sovrum

Svårt kanske att på håll förstå vad jag menar med sextapet? Det är det som är så bra med den tapeten, för man ser inte först vad det är. På håll ser det bara ut som en blommig tapet
    http://backebo.blogg.se/images/2008/hemma-353_14810960.jpg titta på länken för närbild.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Pigelinen
    Lindadjo skrev 2010-12-29 09:02:17 följande:
    Vi har en "sextapet" från linné som fondvägg i vårt sovrum. Tyckte den passade bra till ett sovrum

Svårt kanske att på håll förstå vad jag menar med sextapet? Det är det som är så bra med den tapeten, för man ser inte först vad det är. På håll ser det bara ut som en blommig tapet
    backebo.blogg.se/images/2008/hemma-353_148109... titta på länken för närbild.
    det var ju kul, men absolut inget för oss, men tack för att du delade med dig
    Vill ha mera klassiskt lantligt!
  • k girl

I vårt gästrum har vi en tapet som heter Florence, från Duros kollektion Atmosfär III. Det är en tapet med guldig botten (finns även med beige botten) och vita medaljonger. Den känns väldigt gammeldags i modern tappning och passar jättefint till vita möbler. Vi råkade faktiskt beställa fel och fick metallictapeten, men vi är kanonnöjda.

Har tyvärr ingen bild att visa, men här finns det att åse: http://www.vipex.ee/?op=body&id=333&prod=153&imp=1

I sovrummet (som tyvärr inte är färdigt ännu) har vi valt att sätta in tapeten Vera från Sandberg i vitt och grått:
    http://www.sandbergab.se/sv/produkter/tapeter/Vera/724-16

• Pigelinen

Vi har fått följande tapet som förslag men jag är rädd att den ser för gul ut... Den är från Sandbergs också.

Sen tyckte de denna på övriga väggar men jag tycker inte att de passar ihop trotts att de gör det
    Det är så mycket pengar så då vill man att det ska kännas hundra på engång...

• FrökenD

Vi har en vit nästan mockaliknande tapet, med vita/silvriga medaljonger på... sån som är/var så poppis... man ser bara medaljongerna i ett visst ljus... skitsnygg!!! o supermysig o känna på. =)

• FrökenD
    Lindadjo skrev 2010-12-29 09:02:17 följande:

backebo.blogg.se/images/2008/hemma-353_148109... titta på länken för närbild.
    Sjukt snyggt btw!! =)
  • k girl

Den var riktigt fin. dock tror jag att det skulle fungera att ha den i hela rummet, och inte bara som fondvägg. Sandbergs skickar faktiskt hem generösa prover, beställ hem och kika på dem i det rum ni har tänkt er att ha den!

• tantS

Min enda regel är att mitt sovrum ska va grönt. Tycker det är rogivande, ger ett svalt ljus och passar till det mesta. Just nu har vi typ ljus lingrön (nä, det ser inte ut som mint eller päronglass). Min fjortonåriga killkusin kom in här och sa att det var det lugnaste rummet han någonsin varit i.. :)  

Lycka till!

• Pigelinen
    k girl skrev 2010-12-29 10:07:23 följande:
    Den var riktigt fin. dock tror jag att det skulle fungera att ha den i hela rummet, och inte bara som fondvägg. Sandbergs skickar faktiskt hem generösa prover, beställ hem och kika på dem i det rum ni har tänkt er att ha den!
    okej, ja det kanske man skulle göra då...
    tantS skrev 2010-12-29 10:09:11 följande:
    Min enda regel är att mitt sovrum ska va grönt. Tycker det är rogivande, ger ett svalt ljus och passar till det mesta. Just nu har vi typ ljus lingrön (nä, det ser inte ut som mint eller päronglass). Min fjortonåriga killkusin kom in här och sa att det var det lugnaste rummet han någonsin varit i.. :)  

Lycka till!
    jo jag har också hört att grönt är rogivande o att grönt ofta används i matsalar inom äldreboende o skolor mm
Svar på tråden Tapeter till sovrum? Vad har ni/vad vill du ha?