• LindaB78

När blev era pojkar blöjfria på dagen?

Vi har förökt att potträna vår son nu 2 år och 9 månader sedan i sommras. Men än så länge har han liksom inte förstått grejen med att inte ha blöja. Vi har nu provat det mesta. Men inget verkar nå fram till honom. Jag tycker att ha borde vara blöjfri på dagen innan han fyller  3år. Men just nu verkar det ouppnåligt.  Så nu undrar jag när blev era pojkar blöjfria på dagen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev era pojkar blöjfria på dagen?
  • Kazeer

Vår son var nästan 3,5 år innan det ens gick att få på honom ett par kalsonger utan att han fick totalt hysteriska sammanbrott. Då hade han kissat på toaletten, när vi föräldrar satte honom där, i nästan ett års tid. Men sedan han accepterade kalsongerna (vilket han gjorde i augusti i år), så har det gått riktigt bra. Han vill dock fortfarande ha blöja när han bajsar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Maline

Storebror, som har ett npf, var mellan 3 och 3,5 år när han var blöjfri.
    Lillebror var blöjfri vid 26 månader.

• Oj vad det blåser

Sonen var 2½, men han har lidit av mycket blöjexem så han har gått utan blöja på dagarna sen han var lillbebis. Det var vara att knuffa pottan efter honom så började han att gå på den tillslut. Vi hade även tygblöjor så det kan ju ha bidragit till att han lättare kände när det var dags.

• wity

Han var 22 månader.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Nelia82

Min son var 2,5 år när vi tog bort blöjan. Körde på stenhårt på semestern i somras, efter det har han aldrig använt blöja på dagen. Visst hände det olyckor ibland i början, skönt att det var sommar kan jag säga. Men det tog inte många veckor innan han var helt torr. Nu är han helt blöjfri sedan en månad tillbaka och har än så länge inte kissat i sängen *peppar peppar*...

Jag tror inte man kan stressa fram att sluta med blöjan, det är så olika för alla barn. Jag vet några vars barn varit blöjfria innan 2 år, samt några som inte hajjat grejjen alls förrän efter 3-årsdagen. Det kommer när det kommer. Glad

• ingrid79

Han var blöjfri när han var 2 år och 6 mån. Men hade nattblöja till han var nästan 3år.

• J W

Torr på dagen vid 2 år... På natten strax innan 3 år.
    MEN han bajsade inte på toaletten förrän han var nästan 4 år...

• snillis

Slutade med blöja på dagen när han var ca 2,5 men han vägrade bajsa på potta/toa så han kom och sa till när han behövde och så fick vi sätta på honom en blöja som vi sedan tog av direkt han var färdig.
    På natten är han ff inte torr (5 år) 

• timoteja00

Vår son är 2,5 år och har noll intresse för potta eller toalett och vill alltid ha blöja! Han blir ju 3 år nu till sommaren så vi tänkte jobba med det då.. Där emot har han ett extremt välutvecklat tal och andra färdigheter så han verkar fokusera på annat Intressant att läsa om andra, känns som att han är sen men tänker inte så mkt på det...

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • JVA81

Våran kille blir 3 i mars och han har NOLL intresse för toalett/potta.
    Har försökt att han ska sitta på pottan eller pröva utan blöja men det är blankt nej och han blir jätteledsen/arg så vi har lagt ner det nu.. tror inte heller man kan skynda på det men visst blir man lite stressad.
    Sen kan jag ibland känna att de som skriver här på FL ofta är de som just har lite tidiga barn.,
    Vet inte om de (vi) med lite "senare" skäms eller så.

Jag hoppas att Sebastian är blöjfri efter sommaren (då är han alltså 3,5 år) ,,

• JVA81

(Lite sen med talet och gick tex ganska sent)

• enmamma

Min pojk ville ju va som storasyster, ha underkläder. Torr strax efter 2årsdagen

Tips låt honom stå och kissa.

• Saarraa

Min pojke fyller 3 år om knappt 3 månader, och han har varit blöjfri här hemma några månader. I måndags fick han börja vara utan blöja på dagis och det har gått super.. Ingen olycka än :)

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
Svar på tråden När blev era pojkar blöjfria på dagen?