• Nenne2

Hur bäst frisera sig mellan benen?

Jag har provat att raka med hyvel men blir tokig av klådan när det växer ut. Har även använt en kräm, men jag vet inte om jag vågar använda den nu när jag är gravid. Hur gör ni andra för att inte se ut som en storskog mellan benen? Min man börjar så smått klaga :(

• Svar på tråden Hur bäst frisera sig mellan benen?
  • 1malle

Rakar i badet/duschen...får raka dagligen eller ialla fall varannan dag för att slippa kliet...

Tror inte på krämer o sånt i underlivet...

• Lillmys80

Rakar oxå i duschen, brukar försöka känna mig fram men sen hur det ser ut är ju en annan femma...=) Jag smörjer ofta med barnolja och då brukar det inte klia för mig iaf!

• Concella

Vaxa. Det har jag börjat göra. Det är värt att vänta några dagar på att det ska växa ut så du kan vaxa. Sedan blir det lent och fint och när det växer ut är det inte stubbigt. Bäst av allt du slipper håret i 3-4 veckor.
    Det ska förresten vara ofarligt att vaxa sig när man är gravid. Vet inte hur det är med kräm men det vågar inte jag använda.

• Nenne2

Smart tips att vaxa. Ska testa det. finns det speciellt vax anpassat just för intimvax?

• Deeva

Det är inte alls lätt! Jag har gett upp det där nu, det får vara till allt är över (är i v39).

Jag tycker det är lite taskigt av din man att klaga... om han nu gör det på allvar. Man är gravid under en väldigt begränsad tid och när man inte ens kan ta på sig strumpor utan att hålla på att gå sönder ligger väl inte alltid rakning överst på priolistan. Herre gud, dom kan väl klara sig i ett par månader...

• Alle

Klagar din man så kan väl han ställa upp och raka åt dig! Det gör min

• Sarina och tony

Jag har oxå gett upp...Hehe...ser ju ingenting och vågar inte chansa med rakhyveln. Kanske slinter och får med nånting man inte vill få med. Eller så kanske man får en sån vacker "fantafrilla" därnere. (båda alternativen e ju rätt oönskade)
    Får ta mig en helkväll sen när bebisen tittat ut om en vecka
    Lycka tilL!

• Hondan

Hej Nenne2!
    Jag hoppas att din mans "klagan" är på skoj, annars borde han lära sig veta hut. Här är du, höggravid, och han har fräckheten att fälla kommentarer om din intima hårväxt! Jag svimmar!
    Lycka till med bebisen!!! Och strunt i hårväxten! Kan man inte ha sex ändå?

• SluggoLiza

Raka dej inte för mkt bara. Man är ju så känslig nu och har lätt att få svampinfektion. Inte roligt...

• Gärdvall

Jag använder en hårklippmaskin. Det blir ju inte helt slätt förstås, men jag slipper i alla fall den där hemska utväxtklådan.

Tycker det är mödosamt nog att raka sig i vanliga fall, så hur ska det då bli med en stor mage i vägen...?

Svar på tråden Hur bäst frisera sig mellan benen?