• Anonym (Confused.)

Min pojkvän har humörsvängningar :´(

Min pojkvän har "grova" hurmörsvängningar.
    Dom har blivit värre och fler under de senaste veckorna (månaderna) ..
    Ena stunden är han glad & lycklig, andra stunden kastar han saker omkring sig och svär/skriker.
    Inte nog med det är han fruktansvärt lat (bekväm? bortskämd?) , han sitter i soffan och surfar i stort sätt hela dagarna när han är ledig. Ifrågesätter jag det börjar han skrika och springer ifrån mig till ett annat rum. Han går inte upp om nätterna om jag inte ber honom snällt och jag själv ska upp tidigt och han har aldrig tagit dottern en tidig morgon och låtit mig sova ut.

Jag orkar inte mer detta längre nu (eller det har jag känt rätt länge) .. men allt känns komplicerat.

Vår dotter tilsammans på 14 månader blir lidande och jag mår skit över att hon ska få utstå detta, jag mår även skit över att hon ska få flytta emellan oss och kanske till och med behöva gå på två olika dagis om vi separerar. Alla saker vi har är delade , vilket gör seperationen ännu mer komplicerad. 

Jag vet verkligen varken in eller ut i detta ... känner mig helt frånvarande hela dagarna .. 
    Något måste göras men vad?! Så fort jag försöker prata med honom om hans beteénde blir det värre! 

Behöver hjälp, tips, råd ...  

• Svar på tråden Min pojkvän har humörsvängningar :´(
  • Anonym (har varit där)

1) Det han håller på med är INTE acceptabelt
    2) Humörsvängningar är ett sätt att styra dig och kontrollera dig
    3) är deet så att humörsvängningarna har psykiatriska/somatiska (somatisk  är det som har med kroppslig sjukdom att göra) ska han ta sitt ANSVAR och söka hjälp NU.
    4) Du och din dotter kan inte ha det så här
    5) Att alla grejer är delade skall du inte bry dig om. Grejer är en sak - detta gäller din och din dotters LIV. Allt annat ordnar sig.
    6) Skaffa dig en bra terapeut - du kommer att behöva det. Ring din vårdcentral och be om en remiss. Om du skyndar dig så hinner du nu innan 2011 års fondpengar för terapi är slut hos landstinget.

Jag har precis tagit mig ur ett sånt förhållande efter tio år så jag vet vad jag talar om.

• Anonym

Lämna honom, detta är inte acceptabelt, och särskilt inte när du har ditt barn att tänka på, han tar inte sitt ansvar.

• Anonym (har varit där)

Och du: hon är bara 14 månader så du behöver INTE gå med på att hon skall flytta emellan er varannan vecka. Hon kan bo hos dig men ha umgänge med honom. Det är INTE rekommenderat av familjerätten att en 14 månaders flyttar varannan vecka. Och ärligt talat så tror jag inte att han kommer att ha henne varannan vecka senare heller som han beter sig.

• Anonym (Confused.)

Problemet är att jag har tagit upp att vi ska bryta flera gånger men aldrig kommit till skott. Kanske därför han fortsätter?? :/ Men då säger han att han SKA ha henne(vår dotter) varannan vecka , annars kommer han gå upp i rätten om det. Och visst, jag vill inte ta ifrån henne hans pappa heller , men det känns grymt med varannan vecka, hon kommer bli helt förvirrad...

• Anonym (Klok)

Låt honom ta det till rätten då... de brukar inte anse att vv är det bästa för en sån liten. Låt inte hans hot skrämma dig!

Svar på tråden Min pojkvän har humörsvängningar :´(