Vilken diet efter nyår?
Jag antar att många har som nyårslöfte att gå ner i vikt. Jag är nog inte ensam om det... Så jag undrar, vilken diet ska ni välja
Jag antar att många har som nyårslöfte att gå ner i vikt. Jag är nog inte ensam om det... Så jag undrar, vilken diet ska ni välja
Shape up via min iphone!
Nyårslöften är bara trams, så sånna avlägger jag inte, däremot så kommer jag ta upp tråden där jag släppte den för några månader sedan och komma igång igen med träning och bra mat =) har ätit gi väldigt länge så lär väl fortsätta med det =)
Kalorier in - kalorier ut är det enda som funkar. Shape up räknar åt mig!
Dags att börja styrketräna och löpträna igen, kunde springa en mil i april så helt hopplöst ska det väl inte vara men jobbet har sugit all tid som inte gått till familjen i höst och man har lagt på sig en del vikt.
Och så:
Frukost= naturell yoghurt med linfrö, solrosfrö och psylliumfrön + två finncrisp med en skiva kött samt grönsak
Varje dag ett glas mjölk för skelettet, ett glas annan dryck (inte läsk etc) och resten vatten eller te.
Ingen mat efter kl 20, endast rooiboste.
Godis eller fikabröd ca 500 kcal 1-2 ggr/vecka i anslutning till träning, då bara försvinner det igen.
Om det håller är jag i fin form igen till påsk.
Annat:
Min metod kommer att bli enkel den här gången.
"Äter smala människor det här? Nej? Då ger du fan i det!"
Jag kör vidare på lchf. Har några kilon kvar att gå ner innan jag är nere på en vettig vikt. Och jag älskar lchf för att det inte känns som en diet, jag äter när jag är hungrig och jag äter bara god mat Det passar mig perfekt
Dessutom är det lätt när man träffar familjen eftersom mamma och pappa lever efter livsstilen lchf också.
Däremot så har nyårslöftet inget med viktnedgång att göra Jag ska sluta bråka där hemma, det är ett måste för att vi ska kunna leva under samma tak i fortsättningen.
Det är väl bara att bege sig till närmaste förskola och förse sig med vinterkräksjuka så behöver man inte fundera över vilken diet som fungerar bäst..
Annat..
Ska börja äta nyttigare. Inget chips/godis/läsk i veckorna. Dra ner på kolhydrater. Och framför allt: Börja träna :)
Annat: mindre fikabröd och nyttigare mat överlag.
Tja, jag fortsätter med LCHF men inte för att jag behöver gå ner i vikt utanför att jag är jästintolerant och tål vare sig produkter med jäst i eller socker (som föder jästproduktionen) Så kan inte äta kolhydrater vare sig jag vill det eller inte.
Jag kör med Dukan dieten och är super nöjd.
Gått ner totalt 7 kg på snart 2 månader.
(tog ett uppehåll på ca 1½ vecka under jul o nyår och gick upp1 kg
men när jag kom hem och började med dieten igen så gick jag ner 2,5 kg på en vecka) :)