Rutiner för ensamstående mamma till 1-åring!
Jag är ensamstående med en dotter på 1 år. Skulle behöva hjälp med att få ordning med våra dagstutiner. Dottern är hos sin pappa varannan vecka: mån, ons & fredag 16-19 och varannan vecka tis & torsdag 16-19 samt lör kl 9-sön kl 18, dessa umgängestider är bestämda i tingsrätt och kan inte ändras. Jag pluggar på heltid men distans så kan anpassa tider väldigt bra. När dottern är hos sin pappa brukar jag oftast städa och ordna här hemma vilket jag tycker är väldigt skönt!
I vanliga fall brukar dottern sova middag vid 12 samt 16 för att sen sova för natten kl 20. När hon är hos sin pappa fungerar ingenting som det ska... jag har sagt till honom att hon inte får sova efter kl 17 men ändå gör hon det för att han inte försöker få henne att sova (tex lägga henne i sängen och ge henne lugn och ro) så hon somnar när hon somnar... vilket gör att hon som tex idag inte somnade förrän närmare 22.
Nu till min fråga.. Hur ser era dagar ut? Jag skulle vilja hinna med en långpromenad varje dag samt att laga mat, ofta kommer jag på framåt kvällen att jag inte ätit något så jag trycker oftast i mig något onyttigt istället... många gånger småäter jag godis eller något annat onyttigt för att jag inte får tid till att laga mat, vilket också gör mig kroniskt trött. (Dottern äter oftast burkmat, annars lagar jag mat till henne) Nu måste jag gå ner i vikt och vill därför laga inte alltför onyttig mat samt gå en långpromenad varje dag. Plugget brukar jag fixa på helgerna då dottern är hos sin pappa eller på kvällarna när hon sover.
Så... hur tycker ni att jag ska lägga upp mina dagar när jag hinner med detta samt allt kring dottern? Hur gör ni?